Stručni rad
https://doi.org/10.22210/strjez/53-1/5
Vjerovanja studenata nefilološkoga studija o učenju stranoga jezika
Morana Drakulić
; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Rijeci
Sažetak
Vjerovanja o učenju stranoga jezika predstavljaju kognitivni aspekt stava te kao takva imaju
snažan utjecaj na učenikovo ponašanje, motivaciju i djelovanje u kontekstu formalnoga učenja
stranoga jezika. Cilj ovoga rada jest ispitati vjerovanja studenata o učenju engleskoga kao
stranoga jezika kao i razmotriti potencijalne implikacije tih vjerovanja za nastavnu praksu.
Za ispitivanje vjerovanja korišten je upitnik BALLI (Beliefs about Language Learning) autorice
Horwitz (1985). Vjerovanja su ispitana na temelju analize pet komponenata: prirodna
sklonost, težina učenja, priroda učenja, učenje i komunikacijske strategije te motivacija.
Rezultati pokazuju kako studenti vjeruju u postojanje prirodnih sklonosti za učenje jezika,
percipiraju engleski jezik kao ne veoma teškim te pridaju važnost poznavanju vokabulara i
razvoju komunikacijskih vještina naspram poznavanju kulture jezika cilja, gramatičkih pravila
te prevođenja. Podjednak naglasak na tradicionalne i suvremene strategije učenja ukazuje na
potencijalni raskorak između reformnih tendencija i nastavne prakse.
Ključne riječi
vjerovanja; stavovi; strani jezik; upitnik BALLI
Hrčak ID:
321637
URI
Datum izdavanja:
10.10.2024.
Posjeta: 45 *