Odgojne znanosti, Vol. 10 No. 2 (16), 2008.
Prethodno priopćenje
UNUTARNJA REFORMA OSNOVNE ŠKOLE NA KOSOVU
Vaxhid Nuredini
; Pedagoški fakultet, Sveučilište u Prištini
Sažetak
Osnovni je cilj ovog istraživanja bio proučiti stupanj promjena
i inovacija u osnovnoj školi Kosova koje su nastale kao rezultat mnogobrojnih seminara i konferencija što su ih održali strani predavači i instruktori za učitelje razredne i predmetne nastave. Seminare stranih predavača za učitelje razredne i predmetne nastave osnovnih škola promatramo kao nezavisnu varijablu,
dok povećanje uspjeha učenika i promjene u ponašanju promatramo
kao zavisnu varijablu. Istraživanje je obuhvatilo po 5 učitelja i 5 predmetnih nastavnika iz 7 osnovnih škola (5 u gradovima i 2 u selima) koji su trenirani na seminarima, što znači ukupno 35 učitelja razredne nastave i 35 predmetnih nastavnika (N=70).
Za ispitivanje promjena i inovacija u vezi s unutarnjom organizacijom
nastave u poučavanju i učenju upotrijebljen je upitnik te intervju za dublje upoznavanje ispitanika. Organizirano je i sustavno promatranje po 2 nastavna sata kod dva učitelja i dva nastavnika albanskog jezika. Dobiveni rezultati pokazuju da neki učitelji razredne i predmetne nastave iz pukog pomodarstva upotrebljavaju strane stručne termine, ne znajući ponekad ni njihovo značenje ni njihovu primjenu. Većina ispitanika priznaje da su im ti didaktički pojmovi nejasni. Također, i rezultati analize sadržaja u primjeni didaktičke strategije “rezimiranja i bilježenja” u 6. razredu potvrđuju vrlo slab uspjeh, što govori o tome da nema bitnih promjena u unutarnjoj organizaciji nastave kod treniranih učitelja razredne i predmetne nastave. Pozitivno je za učitelje razredne i predmetne nastave da su shvatili kako se drukčije radi u zapadnim zemljama, gdje dominira nastava orijentirana na učenike, i da učenici trebaju biti slobodniji u ponašanju, odnosno da trebaju biti aktivni subjekti u nastavi.
Ključne riječi
unutarnja reforma nastave; unutarnja organizacija nastave; promjene u školi; poučavanje; učenje; nastavne strategije; nastavne metode; ciljevi učenja
Hrčak ID:
29592
URI
Datum izdavanja:
28.11.2008.
Posjeta: 2.369 *