Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

PROCJENE ODGOJITELJA I RODITELJA O SOCIJALNIM VJEŠTINAMA DJECE PREDŠKOLSKE DOBI

Hadži Živorad M. Milenović ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Prištini, Kosovska Mitrovica
Goran S. Lapat ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Biljana S. Jeremić orcid id orcid.org/0000-0002-7893-5637 ; Pedagoški fakultet u Somboru, Sveučilište u Novom Sadu


Puni tekst: hrvatski pdf 350 Kb

str. 73-94

preuzimanja: 25

citiraj


Sažetak

U radu su prikazani rezultati istraživanja procjena so cijalnih vještina djece predškolske dobi od odgojitelja i roditelja. Polazeći od činjenice da socijalne vještine pred stavljaju posebne sposobnosti za obavljanje specifičnih društvenih zadataka, zanimljivim se činilo istražiti zna čenje razvoja socijalnih vještina djece predškolske dobi, što je u istraživanju promatrano iz perspektive odgojitelja i roditelja. Kako bi se to utvrdilo, u drugoj polovici radne godine 2022./2023. istraživanje je provedeno na jedinstve nom uzorku odgojitelja i roditelja (N = 388) s područja Grada Beograda i Autonomne Pokrajine Vojvodine (Repu blika Srbija). Rezultati istraživanja, prikupljeni Scalerom – POR-SVDPD (a = 0,866) i obrađeni Mann-Whitneyje vim U testom, izračunanim medijanima i eta kvadratom pokazali su da odgojitelji i roditelji djece predškolske dobi uglavnom imaju suglasne ocjene o potrebi i važnosti ra zvoja socijalnih vještina djece predškolske dobi, ponajprije njihove suradnje, samokontrole i asertivnosti. Nije utvrđe na značajna razlika ni u procjenama odgojitelja i roditelja o mogućem ometajućem utjecaju eksternaliziranih i inter naliziranih problema u ponašanju djece predškolske dobi na razvoj njihovih socijalnih vještina. Na temelju rezulta ta istraživanja, u radu se upućuje na potrebu provođenja odgojno-obrazovnog rada u dječjim vrtićima inovativnim odgojno-obrazovnim sustavima koji uključuju igru i druge aktivnosti djece temeljene na projektnom učenju u kojima su ona više uključena u svoj razvoj, odgoj i učenja, dok od nosima i djelovanjem u različitim životno-praktičnim situ acijama u vrtiću, obitelji i društvenom okruženju ostvaruju koristi za sebe i razvijaju vlastite socijalne vještine.

Ključne riječi

procjena odgojitelja i roditelja, asertivnost, eksternalizirani problemi, internalizirani problemi, kooperativnost, samokontrola

Hrčak ID:

322452

URI

https://hrcak.srce.hr/322452

Datum izdavanja:

1.11.2024.

Posjeta: 67 *