Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.32903/zs.70.1.3

RAZLIKE U JEZIČNOM RAZVOJU DJECE PREDŠKOLSKE DOBI

Nives Erdeg
Željko Rački ; Sveučilište J.J. Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Valentina Majdenić ; Sveučilište J.J. Strossmayera u Osijeku, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti


Puni tekst: hrvatski pdf 332 Kb

str. 49-69

preuzimanja: 0

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 332 Kb

str. 49-69

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

Istraživanje ispituje i opisuje raspon međuindividualnih razlika u jezičnom razvoju djece predškolske dobi korištenjem inventara obrazovnih ishoda iznad razreda kao pokazatelja jezičnoga razvoja u jezičnim predmetnim područjima komunikacije, književnosti i stvaralaštva te kulture i medija. Taj se inventar sastojao od 27 odgojno-obrazovnih ishoda sa 149 specifičnih bihevioralnih razrada iz Kurikuluma nastavnoga predmeta Hrvatski jezik za osnovne škole i gimnazije (2019), samo za 1. i 2. razred osnovne škole. Obrazovni su ishodi (od A.1.1. do C.2.3.) korišteni za procjenu dječjega jezičnog razvoja i stečenih jezičnih kompetencija. Dvije su odgojiteljice ocjenjivale skupinu djece u dobi od 5 do 7 godina (N = 30) po svakom pokazatelju i skupu ishoda. Analize su podataka uključivale procjene pouzdanosti, analizu učestalosti pojedinačnih jezičnih pokazatelja te njihovih prosječnih razlika po spolu i kurikulnim predmetnim područjima. Rezultati opisuju jezična znanja, vještine i stavove s kojima djeca predškolske dobi ulaze u osnovnoškolsko obrazovanje, što je informacija neophodna za poticanje njihova daljnjega jezičnog razvoja i planiranje individualnoga poučavanja za svako dijete razvojno proksimalnih jezičnih kompetencija.

Ključne riječi

razvoj jezika; predškolski odgoj i obrazovanje; kurikul; darovitost

Hrčak ID:

322663

URI

https://hrcak.srce.hr/322663

Datum izdavanja:

3.11.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 0 *