Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.32903/zs.70.1.5

VAŽNOST REFLEKSIVNE PRAKSE ZA PROFESIONALNI RAZVOJ UČITELJA

Jasmina Veljković ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Nišu


Puni tekst: hrvatski pdf 249 Kb

str. 89-104

preuzimanja: 0

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 249 Kb

str. 89-104

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

Refleksivna praksa omogućuje pojedincu da sam oblikuje i osmišljava ideje, kao i da problemu pristupi na nov način kako bi se postigli pozitivni rezultati. To je sposobnost razmišljanja o akciji kako bi se osoba uključila u kontinuirani proces učenja. Refleksivna praksa nije samo prijenos znanja. Škola također ima mlado osoblje koje pokazuje afinitet za razvoj svojih profesionalnih i osobnih vještina. Refleksivna praksa nastoji svima (od najmlađih do istraživača s dugogodišnjim iskustvom) proširiti horizonte i usmjeriti ih na povezivanje teorije i prakse, odnosno onoga što ih čeka u budućnosti u struci. Ovdje možemo govoriti o refleksivnosti kao kritičkom promišljanju i propitivanju učitelja koji stječe i razvija svoje vještine te mijenja vlastitu praksu. Učitelji su ti koji analiziraju svoje djelovanje u obrazovanju (formalnom i neformalnom). Refleksivni praktičar je pojedinac koji poduzima različite aktivnosti kako bi došao do rješenja konkretnoga praktičnog problema koji se pojavio. U skladu s navedenim, predmet se odnosio na važnost refleksivne prakse za budući napredak učitelja. Cilj je ovoga istraživanja teorijski razmotriti pojmove refleksivne prakse i profesionalnoga razvoja učitelja te ispitati što učitelji misle o refleksiji, kao i važnost refleksivne prakse za učitelje i njihov budući razvoj i usavršavanje. U teorijskom dijelu korištena je teorijska metoda, a u empirijskom deskriptivna metoda. Dobiveni rezultati pokazuju da je najpoželjnija kompetencija za učitelje konverzacijska. Ispitanicima nedostaje motivacija i veća zainteresiranost za pohađanje seminara i edukacija. Učitelji društvenih znanosti više su pažnje posvetili istraživanju od učitelja prirodnih znanosti.

Ključne riječi

kritičko promišljanje; obrazovanje za refleksivnu praksu; pojedinac; refleksivni praktičar

Hrčak ID:

322665

URI

https://hrcak.srce.hr/322665

Datum izdavanja:

3.11.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 0 *