Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.32903/zs.70.1.8

DEFICITARNOST NASTAVNIKA U STEM-U – UTJECAJ NA BUDUĆNOST OBRAZOVANJA

Ivanka Matešić ; Gimnazija Bernardina Frankopana, Ogulin
Ivana Brozović ; Gimnazija Bernardina Frankopana, Ogulin


Puni tekst: hrvatski pdf 214 Kb

str. 143-154

preuzimanja: 0

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 214 Kb

str. 143-154

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

Nedostatan broj stručnih nastavnika i učitelja STEM-predmeta u školama izazov je za obrazovni sustav u cjelini. Kako bi se istražio problem deficitarnosti broja nastavnika i učitelja u STEM-u, prikupljeni su i analizirani statistički podatci, provedeno je kvalitativno istraživanje u obliku intervjua s različitim dionicima u obrazovanju te je organiziran okrugli stol na tu temu. Analiza statističkih podataka pokazala je da se drastični razmjeri nedostatka stručnoga kadra na tržištu rada za pojedina područja STEM-a neće u skoroj budućnosti moći riješiti samo iz kvote studenata koji su završili nastavnički studij. Rezultati kvalitativnoga istraživanja i rasprave na okruglome stolu pokazali su da je posljedica nedostatka stručnih kadrova pad kvalitete izvođenja nastave, a istaknuti su i drugi problemi, primjerice kontrola kvalitete kadrova obrazovanih izvan EU-a te nekonkurentnost prihoda u školama u odnosu na druge sektore koji su zainteresirani za stručnjake istih profila.

Ključne riječi

STEM; deficitarnost; nastava; učitelji; nastavnici

Hrčak ID:

322668

URI

https://hrcak.srce.hr/322668

Datum izdavanja:

3.11.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 0 *