Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.33.3.03
Od korporativnih motiva do utjecaja sportskoga sponzoriranja na zaposlenike: sustavni pregled
Marko Mlakar
; Fakultet ekonomije i poslovanja, Sveučilište u Ljubljani, Ljubljana, Slovenija
*
Tomaž Čater
; Fakultet ekonomije i poslovanja, Sveučilište u Ljubljani, Ljubljana, Slovenija
Robert Kaše
; Fakultet ekonomije i poslovanja, Sveučilište u Ljubljani, Ljubljana, Slovenija
* Dopisni autor.
Sažetak
Ovaj rad daje pregled uobičajenih motiva i glavnih učinaka
sportskih sponzorstava koje poduzimaju sponzorske
organizacije. Sustavnim pregledom 72 relevantna članka
identificirano je sedam ključnih motiva za bavljenje sportskim
sponzoriranjem. Marketing, zadržavanje kupaca i vrijednost
robne marke najčešće su proučavani, dok je sponzorstvo
novih sportskih udruga za promociju robne marke najmanje
ispitivano. Što se tiče utjecaja na zaposlenike, nalazi iz 28
članaka pokazali su da su visoki stupanj zadržavanja i
identifikacija brenda teme koje su se najviše istraživale, dok
se ni jedna studija nije bavila mogućim negativnim učincima.
Rad pridonosi postojećoj literaturi, ističući zanemarene
motive i učinke sportskih sponzoriranja. Preporučujemo da
se buduća istraživanja usredotoče na manje proučavane
motive i da istražuju potencijalne negativne utjecaje na
zaposlenike unutar sponzorskih organizacija.
Ključne riječi
sportsko sponzoriranje; motivi; utjecaj na zaposlenike; marketing; zadržavanje zaposlenika
Hrčak ID:
322689
URI
Datum izdavanja:
12.11.2024.
Posjeta: 0 *