Recenzija, prikaz
Medijska pismenost u školskim knjižnicama
Nensi Čargonja Košuta
orcid.org/0000-0001-8741-5134
; OŠ „Srdoči“, Rijeka
Ksenija Sobotinčić Štropin
; OŠ „Pećine“, Rijeka i OŠ „Klana“, Klana
Sažetak
Medijska pismenost važan je segment suvremenog odgoja i obrazovanja u osnovnim
školama te čimbenik koji stvara osnovu za uspješan odgojno‑obrazovni proces.
Razumijevanje važnosti medijskog opismenjavanja nužno je kako bi se pratio
proces globalizacije, razvoj suvremenih tehnologija te smjernice Vijeća Europske
unije o medijskoj pismenosti koja omogućuje učenicima da sudjeluju u odgojno‑obrazovnim,
građanskim i kulturnim aspektima društva kako bi imali aktivnu
ulogu u demokratskom procesu. U publikaciji „Čitajmo između redaka“ autori
ističu kako „… potreba za medijskim odgojem i obrazovanjem proizlazi iz komunikacijskih
prava i prava na informaciju koji proizlaze iz ljudskih prava zaštićenih
međunarodnim dokumentima.“ (Letinić et al., 2016).
Uz navedeno jedna je od ključnih kompetencija u digitalnome svijetu koji
se stalno razvija i mijenja. Stoga je važno podučiti učenike vještinama medijske pismenosti jer je to najbolji način zaštite od dezinformacija, propagande, potencijalno
štetnih utjecaja medijskih sadržaja, kao i zaštite privatnosti i podataka u
digitalnom svijetu.
U radu će biti predstavljen niz praktičnih primjera koje autorice u svojoj višegodišnjoj
odgojno‑obrazovnoj praksi provode sa svojim učenicima u povodu važnih
datuma iz ove domene, a osnovni je cilj potaknuti i inspirirati kolege na slične
aktivnosti u njihovu svakodnevnom (knjižničarskom) radu.
Ključne riječi
medijska pismenost; digitalne kompetencije; dezinformacije; sigurnost na internetu; školske knjižnice; knjižnica OŠ „Srdoči“; knjižnica OŠ Pećine; knjižnica OŠ „Klana“
Hrčak ID:
322824
URI
Datum izdavanja:
28.11.2024.
Posjeta: 24 *