Skoči na glavni sadržaj

Recenzija, prikaz

Važnost terenske nastave u radu skupine Mladih knjižničara u Osnovnoj školi „Srdoči“

Nensi Čargonja Košuta orcid id orcid.org/0000-0001-8741-5134 ; OŠ „Srdoči“, Rijeka


Puni tekst: hrvatski pdf 3.238 Kb

str. 57-67

preuzimanja: 7

citiraj


Sažetak

Školske knjižnice zauzimaju osobito mjesto u knjižničnom sustavu. One su po
svojoj namjeni, korisnicima i građi posebna vrsta knjižnica, sastavni su škole kao i
svaka učionica ili radni kabinet. Knjižnica je kroz povijest osiguravala knjižničnu
građu za učenike i nastavnike radi podupiranja nastavnog programa i procesa i
njegova proširenja. Danas je uloga školske knjižnice postala složenija, a u budućnosti
će imati još važniju ulogu u svojoj školskoj zajednici (Jurenec, 2023). Prema
Standardu za školske knjižnice (2023) neke od temeljnih zadaća školske knjižnice
su promicanje trajnih čitateljskih navika i uživanja u čitanju i učenju, osiguravanje
pristupa lokalnim, regionalnim, nacionalnim i globalnim izvorima koji će učenicima
omogućiti doticaj s različitim idejama, iskustvima i stavovima, organiziranje
aktivnosti koje potiču kulturnu i društvenu svijest, promicanje načela o slobodi
mišljenja i slobodnom pristupu informacijama kao preduvjetu za uspješno i odgovorno
sudjelovanje u građanskom demokratskom društvu te promicanje čitanja i
korištenja školske knjižnice u školskoj i široj društvenoj zajednici. Jedna od takvih
dodatnih usluga koje školske knjižnice nude u posljednjih dvadesetak godina je
i izvannastavna skupina Mladi knjižničari u kojoj se učenici dodatno educiraju o
organizaciji knjižnica i njihovim uslugama, o tehničkoj i sadržajnoj obradi građe
te općenito o radu i komunikaciji s korisnicima. U radu koji slijedi naglasak je na edukaciji učenika na terenu te su navedeni primjeri aktivnosti učenjem „uvida u
situaciju“ primjeru Mladih knjižničara OŠ „Srdoči“.

Ključne riječi

školske knjižnice, INA Mladi knjižničari, terenska nastava, OŠ „Srdoči“, suradnja.

Hrčak ID:

322826

URI

https://hrcak.srce.hr/322826

Datum izdavanja:

28.11.2024.

Posjeta: 24 *