Zdravstveni glasnik, Vol. 10 No. 2, 2024.
Izvorni znanstveni članak
KARAKTERISTIKE ISKUSNIH EDUKATORA: KVALITATIVNA ANALIZA PERCEPCIJE FIZIOTERAPEUTA O EDUKACIJI PACIJENATA
Vedrana Grbavac
; Klinika za fizikalnu medicinu i rehabilitaciju, Sveučilišna klinička bolnica Mostar, 88 000 Mostar, Bosna i Hercegovina
*
Marija Mandić
; Klinika za fizikalnu medicinu i rehabilitaciju, Sveučilišna klinička bolnica Mostar, 88 000 Mostar, Bosna i Hercegovina
* Dopisni autor.
Sažetak
Uvod: Edukacija pacijenata je specifična vrsta u kojoj fizioterapeuti pacijentima i njihovim skrbnicima pružaju informacije za poboljšanje njihovog zdravstvenog stanja. Fizioterapeuti koji posjeduju kompetencije potrebne za pružanje visokokvalitetne edukacije pacijenata ključni su za zadovoljavanje obrazovnih potreba pacijenata. Ovaj rad je imao za cilj istražiti karakteristike stručnih edukatora prema mišljenju fizioterapeuta s iskustvom u edukaciji pacijenata.
Metode: Ova deskriptivna kvalitativna studija provedena je kroz individualne razgovore s fizioterapeutima s iskustvom u edukaciji pacijenata tijekom rada u bolnici. Intervjui su audio snimljeni i doslovce prepisani. Podaci su analizirani korištenjem tematskih pristupa.
Rezultati: U istraživanju je sudjelovalo 25 fizioterapeuta iz Bosne i Hercegovine, koji su prosječno 14 godina radili u klinikama za fizikalnu medicinu i rehabilitaciju. Osjetljivost prema pacijentovim interesima i potrebama učenja te sposobnost prilagodbe edukacije potrebama svakog pacijenta i kontekstu situacije obilježja su profesionalnog edukatora. Sredstva obrazovne potpore, promatranje, iskustvena obuka i vodstvo iskusnih edukatora navedeni su kao primjeri koji poboljšavaju razvoj kompetencija.
Zaključak: Stručni edukatori pacijenata su oni koji pokazuju osjetljivost za pacijentove potrebe učenja i sposobnost individualiziranja edukacije pacijenata. Podržavajuće okruženje za učenje, intrinzična motivacija i svijest o vrijednosti edukacije pacijenata smatrani su glavnim čimbenicima potrebnim da se postane stručni edukator. Iskusni edukatori iskazali su
potrebu za kontinuiranom edukacijom i kolegijalnom podrškom.
Ključne riječi
iskustvo; edukator; fizioterapeut; percepcija
Hrčak ID:
322868
URI
Datum izdavanja:
30.11.2024.
Posjeta: 14 *