Pregledni rad
https://doi.org/10.56321/IJMBS.10.16.57
PAMETNI KANAL – SLJEDEĆA STEPENICA U EVOLUCIJI MARKETINŠKIH KANALA
Mirko Palić
; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
potaknutih razvojem tehnologije i promjenama u ponašanju i očekivanjima potrošača. Ovaj pregledni rad predstavlja koncept pametnog kanala kao sljedećeg koraka u evoluciji kanala kao posljedice razvoja i aplikacije suvremenih tehnologija Četvrte industrijske revolucije (4IR), poput umjetne inteligencije (AI), strojnog učenja, Interneta stvari (IoT), robotike, virtualne i proširene stvarnosti, velikih podataka itd. Rad istražuje povijesni razvoj marketinških kanala, ističe ograničenja postojećih omnikanalnih strategija te analizira kako pametni kanali nadilaze takve izazove. Korištenjem inteligentne automatizacije i prediktivne analitike, pametni kanali poboljšavaju zadovoljstvo kupaca, pojednostavljuju procese i pružaju konkurentsku prednost za rane usvojitelje ovog koncepta. U radu se naglašavaju transformacijski potencijali pametnih kanala za unifikaciju fizičkih i digitalnih točaka kontakta te stvaranje kohezivne i prilagodljive marketinške infrastrukture. Zaključno, identificiraju se ključni izazovi, poput potreba za investicijama i tehnološkom integracijom, uz prijedloge za buduća istraživanja. U konačnici, pametni kanal predstavlja ključan iskorak u marketingu, redefinirajući interakciju između maraka i potrošača u sve dinamičnijem tržišnom okruženju.
Ključne riječi
Hrčak ID:
323484
URI
Datum izdavanja:
10.12.2024.
Posjeta: 0 *