Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.30754/vbh.67.3.1302
Stavovi i mišljenja studenata Odsjeka za informacijske znanosti Filozofskog fakulteta u Osijeku o vlastitim digitalnim vještinama i ulozi visokoškolske knjižnice u digitalnom opismenjivanju
Dejana Golenko
orcid.org/0000-0002-9122-4573
; Knjižnica Pravnog fakulteta, Sveučilište u Rijeci
Ivana Martinović
; Odsjek za informacijske znanosti, Filozofski fakultet u Osijeku
Boris Badurina
orcid.org/0000-0003-4111-6811
; Odsjek za informacijske znanosti, Filozofski fakultet u Osijeku
Sažetak
Cilj/Svrha. Ciljevi rada jesu proširiti i produbiti razumijevanje stupnja i načina ovladavanja digitalnim vještinama studenata Filozofskog fakulteta u Osijeku te istražiti stavove i mišljenja studenata o vlastitim digitalnim vještinama i o tome kako visokoškolska knjižnica podržava njihovo studiranje te doprinosi razvoju i unaprjeđenju njihovih digitalnih vještina. Svrha je rada na temelju dobivenih spoznaja ukazati na potrebu sveobuhvatnijeg istraživanja studentske percepcije digitalnih vještina i uloge knjižnice u digitalnom opismenjivanju kako bi se potaknuo razvoj knjižničnih programa koji će optimalno odgovoriti na potrebe studenata.
Pristup/metodologija. Istraživanje je provedeno kvalitativnom metodologijom. U istraživanju je primijenjen dubinski intervju, a temeljen je na DigComp 2.2. Istraživanje je provedeno na Filozofskom fakultetu Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku na uzorku od 16 studenata, što predstavlja ograničenje za poopćavanje nalaza.
Rezultati. Rezultati istraživanja pokazali su da studenti koji su sudjelovali u inter-vjuima smatraju kako posjeduju osnovna znanja i digitalne vještine, no ne i složenije, visoke razine specijaliziranosti digitalnih vještina. Pritom je uočeno da svoje vještine procjenjuju lošijima u području informacijske i podatkovne pismenosti i rješavanju problema te smatraju da su njihove vještine bolje u području komunikacije i suradnje, stvaranju digitalnog sadržaja i sigurnosti i zaštite osobnih informacija. Studenti dijele slične stavove o informacijskoj i obrazovnoj ulozi visokoškolske knjižnice te smatraju da bi knjižničari trebali biti više uključeni kako bi uspješnije osnaživali njihovo studiranje i digitalne vještine.
Praktična primjena. Dobiveni rezultati ukazuju na potrebu daljnjih istraživanja čiji bi rezultati ukazali na prednosti i nedostatke dosadašnjih pristupa i poslužili kao okviri za izradu programa digitalnog opismenjavanja studenata i unaprjeđivanje prakse viso-koškolskih knjižnica.
Originalnost/vrijednost. Rad pridonosi razumijevanju stupnja i načina ovladavanja digitalnim vještinama studenata, posebno kroz prizmu samopercepcije, koristeći Dig-Comp 2.2. kao analitički okvir. Rezultati istraživanja pružaju vrijedne uvide u stavove i mišljenja studenata o njihovim digitalnim vještinama i podršci knjižnice u studiranju i razvoju digitalnih vještina, što može poslužiti kao podloga za buduća istraživanja i praktične implikacije u području knjižničnih i informacijskih znanosti
Ključne riječi
digitalna pismenost; digitalne kompetencije; digitalne vještine; Odsjek za informacijske znanosti, Filozofski fakultet Osijek; studenti; visokoškolska knjižnica
Hrčak ID:
323791
URI
Datum izdavanja:
15.12.2024.
Posjeta: 49 *