Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15176/vol61no22

Tko je izvukao kraći kraj? Suradnja radija i zagrebačkih diskografa tijekom razdoblja šelak ploča

Dora Dunatov ; Institute of Ethnology and Folklore Research, Zagreb


Puni tekst: engleski pdf 1.591 Kb

str. 29-46

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

Članak se oslanja na hrvatski etnomuzikološki istraživački projekt koji predstavlja prvi sustavni znanstveni pristup temi najranijih zagrebačkih diskografa, promatrajući je unutar okvira teorija kulturne i kreativne industrije te naglašavajući njezinu ulogu u stvaranju (glazbene) kulture i zrcaljenju društva. Razmatrano razdoblje (1926. – 1959.) obuhvaća produkciju šelak ploča na 78 ok./min. u tvrtkama Edison Bell Penkala, Elektroton i Jugoton. U ovom se tekstu bavim ključnim aspektom razvoja diskografske industrije: ulogom radija. Tako kroz tri fokusne točke identificiram različite uloge koje je radio imao u odnosu na diskografsku industriju, ističući njezin esencijalni tržišni aspekt. Crpeći inspiraciju iz poslovnog svijeta i eksperimentirajući s njegovim konceptima, ova analiza doprinosi rastućoj literaturi unutar nove grane discipline: ekonomske etnomuzikologije. Nakon analize nadzorne uloge radija kao administrativno-operativnog rukovoditelja (AOR) Jugotona, istražujem njegove uloge slične odjelima za upravljanje ljudskim potencijalima (HR) i za odnose s javnošću (PR). Posljednji segment članka promišlja o pogodnostima koje je radio mogao imati od prvih domaćih diskografa.

Ključne riječi

ekonomska etnomuzikologija, povijesna etnomuzikologija, radio, diskografska industrija, ploče na 78 ok./min.

Hrčak ID:

324346

URI

https://hrcak.srce.hr/324346

Datum izdavanja:

19.12.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 0 *