Pregledni rad
https://doi.org/10.32676/n.10.4
Digitalna transformacija u kulturnim i kreativnim industrijama: evolucija poslovnih modela potaknuta pandemijom COVID-19
Tajana Barbić
; Ekonomski institut, Zagreb
Sažetak
Pandemija COVID-19 potaknula je digitalnu transformaciju poslovnih modela unutar kulturnih i kreativnih
industrija, koje su, zbog svoje ranjivosti uslijed velikog broja samostalnih umjetnika, mikro i malih poduzeća
te ovisnosti o mogućnosti fizičkog okupljanja, bile posebno pogođene krizom. Ovaj rad ima za cilj istražiti
kako je pandemija djelovala kao katalizator promjena u poslovnim modelima u kulturnim i kreativnim
industrijama, identificirati ključne izazove i prilike te procijeniti dugoročne implikacije ovih transformacija.
Metoda istraživanja uključuje sustavni pregled literature koji se fokusira na posljednjih pet godina, uz
analizu ključnih radova koji istražuju prilagodbu poslovnih modela u kulturnim i kreativnim industrijama
uzrokovanu pandemijom. Analizirana literatura pokazuje da, iako je pandemija značajno ubrzala digitalnu
transformaciju poslovnih modela, često je bila rezultat nužnosti. Većina inovacija u poslovnim modelima
bila je usmjerena na prilagodbu postojećih modela za nove kontekste ili online okruženja, a ne na stvaranje
potpuno novih modela. Također, proces prilagodbe poslovnih modela još uvijek predstavlja izazov, posebno
za mikro, mala i srednja poduzeća, pri čemu odgovor različitih podsektora unutar kulturnih i kreativnih
industrija nije bio ujednačen. Rezultati ovog rada pružaju vrijedne smjernice za donositelje politika, posebno
u kontekstu razvoja prilagođenih politika potpore, koje mogu doprinijeti povećanju otpornosti kulturnih i
kreativnih sektora u post-pandemijskom razdoblju.
Ključne riječi
kulturne i kreativne industrije, poslovni modeli, digitalna transformacija, Covid-19
Hrčak ID:
324393
URI
Datum izdavanja:
19.12.2024.
Posjeta: 0 *