Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/https://doi.org/10.5513/JCEA01/25.4.4370
Razina znanja, kompetencije i zainteresiranost agronoma za digitalizaciju poljoprivrede u Hrvatskoj
Sanja JELIĆ MILKOVIĆ
; Faculty of Agrobiotechnical Sciences Osijek, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Vladimira Preloga 1, Osijek, Croatia
Ružica LONČARIĆ
; Faculty of Agrobiotechnical Sciences Osijek, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Vladimira Preloga 1, Osijek, Croatia
*
Dominik TAČKOVIĆ
; Master study of Digital Agriculture, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Faculty of Agrobiotechnical Sciences Osijek, V. Preloga 1, 31000 Osijek, Croatia
Iva NIKOLIN
; Faculty of Agrobiotechnical Sciences Osijek, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Vladimira Preloga 1, Osijek, Croatia
Zdenko LONČARIĆ
; Faculty of Agrobiotechnical Sciences Osijek, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Vladimira Preloga 1, Osijek, Croatia
* Dopisni autor.
Sažetak
Cilj rada bio je istražiti trenutnu razinu znanja, kompetencije i zainteresiranosti agronoma za sudjelovanje u digitalizaciji hrvatske poljoprivrede kao i ulogu pojedinih subjekata u osposobljavanju budućih poljoprivrednika, budući da možemo pretpostaviti da će agronomi imati značajnu, možda čak i odlučujuću ulogu u procesu digitalizacije poljoprivrede u Hrvatskoj. Primarni podaci prikupljeni su putem metode ankete, a kao instrument istraživanja je korišten online anketni upitnik (n = 80). Ciljana skupina ispitanika bili su agronomi, bez obzira na dob i zanimanje. Prema podatcima istraživanja, 20,0 % ispitanika ima određene poteškoće u korištenju digitalnih tehnologija, dok 12,5 % ispitanika uopće ne koristi digitalne tehnologije. Na ljestvici slaganja od pet stupnjeva(od 1 do 5) ispitanici su važnost agronoma u digitalizaciji poljoprivrede ocijenili ocjenom 4,54, osobni interes za sudjelovanje u digitalizaciji 4,38, a njihovu trenutnu kompetenciju za digitalizaciju 3,09. Glavni zaključci proizašli iz istraživanja su: 1. agronomi su važni i dobro obučeni za sudjelovanje u procesu digitalizacije hrvatske poljoprivrede; 2. fakulteti, savjetodavne službe, Hrvatska agronomska komora, distributeri i proizvođači softvera i digitalne opreme trebaju imati ključnu ulogu u pružanju dodatnog osposobljavanja vezanog za digitalne vještine; 3. poznavanje digitalnih tehnologija jednako je važno za srednja i velika gospodarstva kao i za državne jedinice.
Ključne riječi
obrazovanje; savjetodavne usluge; ruralno područje; izvori vještina; izvori znanja
Hrčak ID:
325002
URI
Datum izdavanja:
23.12.2024.
Posjeta: 0 *