Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.33.4.00

Influencerski marketing: međukulturalna studija generacije Z u Hrvatskoj i Turskoj

Osman Nurullah Berk ; Sveučilište Selcuk, Yeni Istanbul, Türkiye *
Helena Štimac ; Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Karla Bilandžić Tanasić ; Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek, Hrvatska

* Dopisni autor.


Puni tekst: engleski pdf 373 Kb

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

Koristeći se Teorijom planiranoga ponašanja, rad analizira ka-
ko influencerski marketing utječe na generaciju Z u dvije
zemlje: Hrvatskoj i Turskoj. Cilj ovog istraživanja jest ispitati utje-
ču li stavovi, subjektivne norme te percipirana kontrola ponaša-
nja generacije Z na njihove namjere praćenja influencera u bu-
dućnosti. Istraživanje je provedeno uz pomoć upitnika i fokus-
-grupa. Konfirmatorna faktorska analiza i modeliranje struktur-
nih jednadžbi iskorišteni su za testiranje hipoteza i odnosa iz-
među varijabli. Subjektivne norme i percipirana kontrola pona-
šanja pozitivno utječu na namjeru generacije Z da u budućnosti
u obje zemlje slijedi influencere, dok stavovi s obzirom na in-
fluencerski marketing pozitivno utječu na hrvatsku generaciju Z,
ali nemaju značajan utjecaj u slučaju turske generacije Z. Rezul-
tati ovog istraživanja omogućit će brendovima u Hrvatskoj i
Turskoj prilagodbu sadržaja i dizajna kampanja, uzimajući u ob-
zir preferencije influencera i kulturne trendove generacije Z, čime
će im se olakšati pronalaženje i angažiranje ciljane publike.

Ključne riječi

Teorija planiranoga ponašanja; generacija Z; influencerski marketing; fokus-grupa

Hrčak ID:

325061

URI

https://hrcak.srce.hr/325061

Datum izdavanja:

10.12.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 0 *