Pregledni rad
https://doi.org/10.36978/cte.8.2.1
Poučavanje robotike u primarnom obrazovanju kao način za promicanje različitosti i održanje mentalnog zdravlja djece
Suman Darko
; O.Š. Vladimir Nazor, Pazin
Vladimir Pleština
; Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje Split
Damir Purković
; Tehnički fakultet Sveučilišta u Rijeci
*
* Dopisni autor.
Sažetak
U radu se raspravlja o važnosti učenja i poučavanja automatike i robotike za razvoj djece i mladih te se iznosi kritika uopćenog shvaćanja važnosti ovog područja samo u kontekstu poučavanja programiranja, potreba društva ili u kontekstu selekcije talenata. Elaborira se multidisciplinarnost ovog područja kao podloga za promicanje različitosti učenika. U tom smislu se iznose razvojna ograničenja i mogućnosti učenika primarnog obrazovanja, mogući pristupi učenju i poučavanju, te motivirajući i demotivirajući elementi takvih pristupa. Pritom se ističe integrirano poučavanje kao rješenje koje različitim „mozgovima“ može pružiti priliku za otkrivanje vlastitih sklonosti i za samoostvarivanje. Tako se kroz „sraz različitosti“ uspostavlja suradnja, razvijaju se komunikacijske vještine, što rezultira prihvaćanjem različitosti. U radu se zaključuje da je integrativna nastava robotike više od usvajanja znanja iz programiranja, matematike ili tehnike, odnosno, da je to prilika za uspješniji razvoj kompetencija za 21. stoljeće. To je ujedno i prilika za učenje „neatraktivnih“ sadržaja na atraktivan način što doprinosi mentalnom zdravlju učenika kroz proces demistificiranja tehnologije i odmak od uobičajenog (konzumerskog) korištenja tehnologije. Pritom aktivnosti na izazovima koji se stavljaju pred učenike razvijaju njihove mentalne mehanizme tako što potiču njihovu znatiželju, izazivaju otkrivanje i razvijaju kritičko mišljenje, kao odmak od konformističkog pristupa prisutnog danas kod mladih naraštaja.
Ključne riječi
integrirano poučavanje; mentalno zdravlje; poučavanje robotike; robotika; samoostvarivanje
Hrčak ID:
325318
URI
Datum izdavanja:
26.12.2024.
Posjeta: 0 *