Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.24141/2/8/2/4

Koliko Studenti Sestrinstva Znaju O Sepsi? – Presječno Istraživanje

Gloria Bešker ; University Hospital Centre Zagreb, Zagreb, Croatia
Jelena Slijepčević ; University Hospital Centre Zagreb, Zagreb, Croatia
Kristian Civka ; University Hospital Centre Zagreb, Zagreb, Croatia
Sanja Ledinski ; University of Applied Health Sciences, Zagreb, Croatia
Sabina Krupa ; Institute of Health Sciences, College of Medical Sciences of the University of Rzeszow, Rzeszow, Poland
Stelios Iordanou ; Quality Assurance Department, State Health Services Organization, Cyprus
Andreas Protopapas ; Department of Health Sciences, European University, Cyprus
Maria Hadjibalassi ; Department of Nursing, School of Health Sciences, Cyprus University of Technology, Limassol, Cyprus
Vasilios Raftopoulos ; Hellenic National Public Health Organization, Greece
Theodoros Katsoulas ; Department of Nursing, National and Kapodistrian University of Athens, Greece
Adriano Friganović orcid id orcid.org/0000-0002-9528-6464 ; University Hospital Centre Zagreb, Zagreb, Croatia *

* Dopisni autor.


Puni tekst: engleski pdf 338 Kb

str. 111-119

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

Uvod. Razumijevanje sepse ključno je za njezino rano otkrivanje i brzo liječenje. Edukacija o sepsi trebala bi započeti tijekom obrazovanja, stoga je važno vrednovati znanje studenata. Ovo istraživanje imalo je za cilj unaprjeđenje prethodne studije istražujući razinu znanja o sepsi među studentima prijediplomskog studija sestrinstva i analizirajući razlike između studijskih godina i vrsta studija.

Metode. Ovo presječno istraživanje uključilo je 419 studenata sestrinstva sa Zdravstvenog veleučilišta u Zagrebu u Hrvatskoj. Sudionici su bili studenti svih triju studijskih godina, kao i redovni i izvanredni (zaposleni) studenti sestrinstva. Za prikupljanje podataka primijenjena je modificirana verzija upitnika znanja o sepsi koju su izradili Eitze i sur., dok su također zabilježeni demografski podaci kao što su spol, dob, status zaposlenja i studijska godina. Podaci su analizirani primjenom SPSS-a (IBM, verzija 25.0) te primjenom hi-kvadrat testa za procjenu statističke značajnosti.

Rezultati. Utvrđene su statistički značajne razlike u postotku studenata treće godine koji su dali točne odgovore o znanju o sepsi u odnosu na studente prve i druge godine. Dodatno, zaposleni studenti pokazali su znatno veći broj točnih odgovora o uzrocima i simptomima sepse u odnosu na svoje vršnjake koji nisu zaposleni.

Zaključci. Sposobnost studenata sestrinstva da prepoznaju i odgovore na pogoršanje pacijenta uslijed sepse naglašava hitnu potrebu za sveobuhvatnim obrazovanjem o sepsi. Naši rezultati ukazuju na potrebu za većom integracijom tema povezanih sa sepsom u temeljni kurikulum sestrinstva, posebno naglašavajući praktičnu obuku i simulacijske vježbe za poboljšanje ranog otkrivanja i liječenja sepse.

Ključne riječi

sepsa, znanje, studenti sestrinstva

Hrčak ID:

326200

URI

https://hrcak.srce.hr/326200

Datum izdavanja:

24.12.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 0 *