Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Profesionalni razvoj odgojno-obrazovnih radnika u međunarodnim projektima osnovnih škola grada Bjelovara: povijesni pregled i smjernice za buduća istraživanja

Nataša Ljubić Klemše orcid id orcid.org/0000-0003-4373-6002 ; I. osnovna škola Bjelovar


Puni tekst: hrvatski pdf 566 Kb

str. 7-26

preuzimanja: 16

citiraj


Sažetak

U radu je prikazan povijesni pregled međunarodnih projekata koji su omogućili profesional- ni razvoj odgojno-obrazovnih radnika u osnovnim školama s područja grada Bjelovara, od 2007. godine i početka provedbe Programa za cjeloživotno učenje te ostalih programa Europske unije u nadležnosti Ministarstva znanosti i obrazovanja i Agencije za mobilnost i programe Europske unije. Istraživanje je započeto povijesnim prikazom međunarodnih projekata unutar Programa za cjeloživotno učenje, potprograma Comenius. Nastavljeno je osvrtom na postojeće i nove moguć- nosti programa Europske unije namijenjene odgoju i obrazovanju, Erasmus+ programa i posebno eTwinning programa, koji je u Republici Hrvatskoj prisutan od 2009. godine i koji je osnova za sve međunarodne projekte u području odgoja i obrazovanja. Navedene projekte podržavaju Europska unija, Europska komisija i European Schoolnet, kao mreža trideset i četiriju europskih ministarstava obrazovanja sa sjedištem u Briselu te u Republici Hrvatskoj Ministarstvo znanosti i obrazovanja i Agencija za mobilnost i programe Europske unije. Zaokruženo je istraživanjem provedenih i tre- nutnih projekata, s projekcijom budućih međunarodnih projekata, na uzorku pet osnovnih škola osnivača Grada Bjelovara, prema godini uključenosti u međunarodni projekt, vrsti međunarodnog projekata i vidljivim projektnim učincima, nagradama i postignućima te novopokrenutim međuna- rodnim projektima, kao pokazateljima prenosivosti projektnih rezultata. U istraživanju je korišten kvalitativni pristup kao multimetodološki usmjeren proces, pri čemu su podatci prikupljani s neko- liko istraživačkih metoda: online kvalitativnim istraživanjem, anketiranjem u virtualnom okruženju, sudioničkim opažanjem i dokumentacijskim istraživanjem. Istraživanjem su otvorene nove per- spektive za istraživanja novih međunarodnih projekata, čija je osnova program Europske komisije.

Ključne riječi

Bjelovar; međunarodni projekti; odgoj i obrazovanje; odgojno-obrazovni radnici; osnovna škola; profesionalni razvoj

Hrčak ID:

326708

URI

https://hrcak.srce.hr/326708

Datum izdavanja:

11.1.2025.

Posjeta: 53 *