Stručni rad
Stavovi učitelja Bjelovarsko-bilogorske županije prema cjeloživotnom obrazovanju
Sara Fabičević
; Osnovna škola Ivanska
Sažetak
Uslijed globalnih, tehnoloških i društvenih promjena postojeća znanja i vještine sve brže zastarijevaju, što čini cjeloživotno obrazovanje nužnim za prilagodbu učitelja novim uvjetima. Istraživanje provedeno na uzorku od 132 učitelja Bjelovarskobilogorske županije ispitalo je njihove stavove o cjeloživotnom obrazovanju, interesu za stručno usavršavanje i napredovanje te samoprocjeni profesionalnih kompetencija. Rezultati pokazuju da većina učitelja prepoznaje važnost kontinuiranog stručnog usavršavanja tijekom radnog vijeka, no više od polovice nije spremno platiti takve programe. Radionice su istaknute kao najpoželjniji oblik usavršavanja. Također, učitelji smatraju da fakultetski programi nedovoljno pripremaju za rad s učenicima s posebnim potrebama. Samoprocjena kompetencija zadovoljavajuća je, ali postoji varijabilnost u procjeni predavačkih i komunikacijskih vještina, inovativnosti i spremnosti za timski rad.
Ključne riječi
cjeloživotno učenje; kompetencije; profesionalni razvoj; stručno usavršavanje; učitelji
Hrčak ID:
326723
URI
Datum izdavanja:
11.1.2025.
Posjeta: 39 *