Stručni rad
Čovjek uči dok je živ – o cjeloživotnom učenju i obrazovanju
Ornela Malogorski
orcid.org/0000-0001-7166-0768
; Komercijalna i trgovačka škola Bjelovar
Dario Malogorski
; Tehnička škola Bjelovar
Sažetak
Više nego ikad prije u ljudskoj povijesti razvijaju se naše radne navike, proizvodi, cijele industrije potaknute digitalizacijom pa i međuljudski odnosi. Opisi poslova i stare uloge mijenjaju se te su potrebne nove vještine i znanja. Nije jednostavno održati korak sa stalno promjenjivim stanjem u ovom svijetu koji se neprestano mijenja. Kao ljudi imamo sklonost razvijati se – učimo i stječemo nova znanja, vještine, navike.
U ovom radu objašnjeni su pojmovi i značaj cjeloživotnog učenja i obrazovanja u današnjem društvu s posebnim osvrtom na razvoj i specifičnosti, ali i specifičnosti učenja odraslih osoba. Analiza cjeloživotnog obrazovanja u Hrvatskoj u odnosu na mogućnosti koje se pružaju u području financiranja te navođenje primjera drugih zemalja vezano uz mogućnosti obrazovanja odraslih putem primjera vaučera, pomaže boljem razumijevanju trenutnog stanja. Opisana je uloga ustanova u obrazovanju odraslih, poznavanje pravnih aspekata cjeloživotnog obrazovanja, mogućnosti financiranja kao i perspektive cjeloživotnog obrazovanja kao preduvjeta razvoja društva.
Ključne riječi
Ključne ricjeloživotno obrazovanje; cjeloživotno učenje; obrazovanje; obrazovanje odraslih; promjene; učenje; vještine; znanje
Hrčak ID:
326725
URI
Datum izdavanja:
11.1.2025.
Posjeta: 56 *