Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Umjetna inteligencija u školi kao potencijal ili prijetnja: Učenici i učitelji pred izazovima AI tehnologije

Davorka Jug orcid id orcid.org/0009-0007-4092-8216 ; Osnovna škola Rovišće
Diana Tabar orcid id orcid.org/0000-0003-4926-4640 ; Osnovna škola Rovišće


Puni tekst: hrvatski pdf 515 Kb

str. 201-205

preuzimanja: 28

citiraj


Sažetak

Umjetna inteligencija (AI) sve je prisutnija u obrazovanju, ali izaziva različite reakcije među učiteljima i učenicima. Dok AI nudi alate za jednostavnije učenje i olakšava zadatke poput vrednovanja naučenog, zabrinutost zbog privatnosti, etike i smanjenja ljudske interakcije i dalje je prisutna. Istraživanje provedeno u Osnovnoj školi Rovišće pokazuje da su učenici i učitelji djelomično upoznati s AI alatima, a njihova primjena u obrazovanju izrazito ograničena. Iako većina učenika i učitelja prepoznaje prednosti korištenja umjetne inteligencije u nastavi, postoji potreba za dodatnom edukacijom da bi se iskoristio puni potencijal AI tehnologije.

Ključne riječi

AI alati; digitalna pismenost; etika u obrazovanju; kritičko mišljenje; obrazovanje; privatnost podataka; umjetna inteligencija (AI); tehnološki napredak; učitelj i učenik

Hrčak ID:

326736

URI

https://hrcak.srce.hr/326736

Datum izdavanja:

11.1.2025.

Posjeta: 65 *