Stručni rad
Umjetna inteligencija u školi kao potencijal ili prijetnja: Učenici i učitelji pred izazovima AI tehnologije
Davorka Jug
orcid.org/0009-0007-4092-8216
; Osnovna škola Rovišće
Diana Tabar
orcid.org/0000-0003-4926-4640
; Osnovna škola Rovišće
Sažetak
Umjetna inteligencija (AI) sve je prisutnija u obrazovanju, ali izaziva različite reakcije među učiteljima i učenicima. Dok AI nudi alate za jednostavnije učenje i olakšava zadatke poput vrednovanja naučenog, zabrinutost zbog privatnosti, etike i smanjenja ljudske interakcije i dalje je prisutna. Istraživanje provedeno u Osnovnoj školi Rovišće pokazuje da su učenici i učitelji djelomično upoznati s AI alatima, a njihova primjena u obrazovanju izrazito ograničena. Iako većina učenika i učitelja prepoznaje prednosti korištenja umjetne inteligencije u nastavi, postoji potreba za dodatnom edukacijom da bi se iskoristio puni potencijal AI tehnologije.
Ključne riječi
AI alati; digitalna pismenost; etika u obrazovanju; kritičko mišljenje; obrazovanje; privatnost podataka; umjetna inteligencija (AI); tehnološki napredak; učitelj i učenik
Hrčak ID:
326736
URI
Datum izdavanja:
11.1.2025.
Posjeta: 65 *