FIP - Financije i pravo, Vol. 12 No. 2, 2024.
Prethodno priopćenje
Psihologija boja i potrošačke preferencije u marketinškoj komunikaciji
Željka Zavišić
; Effectus veleučilište
*
Tonka Vrdoljak
* Dopisni autor.
Sažetak
Cilj ovog rada je pružiti pregled nekih psiholoških mehanizama koji stoje iza percepcije boja i njihovog utjecaja na ponašanje potrošača, te ponuditi praktične smjernice za marketinške stručnjake. Boje su neizostavan element marketinške komunikacije i imaju velik utjecaj na percepciju, emocije i ponašanje potrošača. Temeljni dio rada čini pregled teorijskih pristupa psihologiji boja, uključujući njihove simboličke i evolucijske aspekte. Također se analizira kako različite kulture percipiraju boje, s naglaskom na kulturne varijacije koje marketinški stručnjaci moraju uzeti u obzir prilikom oblikovanja svojih kampanja. Empirijsko istraživanje će dati dodatne uvide u to kako boje utječu na ponašanje potrošača, primjerice, crvena boja može potaknuti osjećaj hitnosti i povećati impulzivne kupnje, dok plava može izazvati osjećaj povjerenja i smirenosti. Metodologija istraživanja uključuje način provođenja ispitivanja, odabir relevantnih sudionika, razvoj ankete o percepciji boja i marketinškim preferencijama te postupak prikupljanja podataka, dok analiza rezultata istraživanja pokazuje kako sudionici percipiraju različite boje, kakve emocionalne reakcije te boje izazivaju i kako se boje učinkovito koriste u marketinškim kampanjama. Diskusija se bavi interpretacijom rezultata, njihovim implikacijama za marketinšku praksu, ograničenjima istraživanja i prijedlozima za buduća istraživanja.
Ključne riječi
marketinška komunikacija, percepcija boja, vizualni identitet
Hrčak ID:
327142
URI
Datum izdavanja:
15.11.2024.
Posjeta: 215 *