Pregledni rad
https://doi.org/https://doi.org/10.32909/kg.23.42.3
Europski prostor visokog obrazovanja, europske sveučilišne alijanse: prilika za interdisciplinarne i multidisciplinarne sveučilišne programe, prilika za kartografiju i geoinformatiku
László Zentai
orcid.org/0000-0002-6618-6798
; Zavod za kartografiju i geoinformatiku, Sveučilište Eötvös Loránd, Budimpešta, Mađarska
*
* Dopisni autor.
Sažetak
Političke i ekonomske promjene u Europi kasnih 1980-ih i ranih 1990-ih također su utjecale na visoko obrazovanje. Posljednjih desetljeća sustavi visokog obrazovanja pojedinih zemalja transformirani su i standardizirani, ali politička volja za upravljanje visokim obrazovanjem također je bila neophodna za razvoj Bolonjskog procesa i Europskog prostora visokog obrazovanja. Novi razvoj u ovom području u posljednjem desetljeću bilo je stvaranje europskih sveučilišnih alijansi. Cilj Europskih sveučilišnih alijansi bio je jačanje suradnje između europskih institucija visokog obrazovanja i promicanje razvoja zajedničkih europskih vrijednosti i identiteta. Dugoročno gledano, asocijacije imaju za cilj razviti status europskog sveučilišta koji će omogućiti zajedničko izvođenje kolegija i pojednostaviti dodjelu europskih diploma.
Sudjelovanje u zajedničkim sveučilišnim programima može donijeti značajne rezultate za naše područje. Kartografija i geoinformatika mogu biti dio mnogih inter- i multidisciplinarnih programa i mogu pridonijeti uspjehu tih kolegija. U ovom izlaganju osvrnut ću se na zajedničke programe koje su dosad pokrenule neke europske sveučilišne alijanse s posebnim osvrtom na doprinos našeg područja.
Ključne riječi
visoko obrazovanje; Europska unija; Bolonjski proces; kartografija; geoinformatika
Hrčak ID:
329373
URI
Datum izdavanja:
31.12.2024.
Posjeta: 0 *