Nursing journal, Vol. 30 No. 1, 2025.
Pregledni rad
https://doi.org/10.11608/sgnj.30.1.4
Edukacija operacijskih sestara – sustavni pregled literature
Marin Repustić
orcid.org/0000-0002-8369-5383
; Jedinica za osiguranje i unapređenje kvalitete zdravstvene zaštite, Opća bolnica dr. Ivo Pedišić, Josipa Jurja Strossmayera 59, 44 000 Sisak
*
* Dopisni autor.
Sažetak
Uvod: Operacijske sestre rade u izrazito kompleksnoj okolini. Dnevne aktivnosti u radu operacijskih sestara instrumentarki zahtijevaju visoku razinu teoretskih znanja i praktičnih vještina. Budući da su znanja i vještine potrebne za rad u operacijskoj sali specifične, operacijske sestre instrumentarke moraju imati visoku razinu edukacije.
Cilj: Osnovni cilj sustavnog pregleda literature jest utvrditi koja specifična znanja operacijske sestre instrumentarke moraju imati za rad u operacijskoj sali. Također, cilj je utvrditi koje se tehnike i metode učenja koriste u postupku edukacije operacijskih sestara instrumentarki.
Metode: Pregledane su dvije baze podataka CINAHL i SCIENCEDIRECT. U pretraživanju literature korištene su sljedeće ključne riječi: operacijske sestre, edukacija i metode. Uključujući kriteriji za odabir članaka bili su: sve ključne riječi, članci ne stariji od 5 godina, engleski jezik i faktor odjeka. Aplikacija Resurchify korištena je za provjeru faktora odjeka.
Zaključak: Za uspješnu i efikasnu implementaciju radnih procesa u operacijskim salama, operacijske sestre instrumentarke moraju imati znanja o pravnim, etičkim i stručnim principima perioperacijske zdravstvene njege. Međuljudski odnosi, komunikacija, organizacijske i menadžerske vještine također su ključne za implementaciju dobrih praksi u operacijskim salama. Važno je imati znanja o kliničkoj i operativnoj kirurgiji, vođenju, edukacijskim postupcima te metodama i obavezi vlastitog profesionalnog razvoja.
Ključne riječi
operacijske sestre; edukacija; metode; specifična znanja.
Hrčak ID:
330035
URI
Datum izdavanja:
11.4.2025.
Posjeta: 0 *