Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.19279/TVZ.PD.2024-12-3-01

PRIMJENA FUNKCIJA ORIJENTIRANE UDALJENOSTI I RAY MARCHING TEHNIKE PRILIKOM OBLIKOVANJA DIGITALNIH SCENA

Patrik Slade ; Tehničko veleučilište u Zagrebu, Vrbik 8, 10000 Zagreb, Hrvatska, Student
Ivan Rajković ; Tehničko veleučilište u Zagrebu, Vrbik 8, 10000 Zagreb, Hrvatska *
Dinka Radonić orcid id orcid.org/0000-0001-5310-0708 ; Tehničko veleučilište u Zagrebu, Vrbik 8, 10000 Zagreb, Hrvatska *

* Dopisni autor.


Puni tekst: hrvatski pdf 2.525 Kb

str. 164-171

preuzimanja: 16

citiraj


Sažetak

U ovom radu istražuju se osnove prikazivanja digitalnih scena korištenjem ray marching tehnike i funkcija orijentirane udaljenosti. Funkcije orijentirane udaljenosti su matematički izrazi kojima se u bilo kojoj točci u prostoru dobiva najmanja udaljenost do oblika u sceni. Korištenjem ray marching tehnike te funkcije se mogu na razne načine i vizualizirati. Proces ray marchinga bazira se na postepenom „koračanju“ virtualne zrake kroz scenu, te uzorkovanjem udaljenosti do najbližeg objekta za određivanje veličine sljedećeg koraka.Modifikacijom funkcija udaljenosti jednostavno se ostvaruju raznorazne deformacije objekata, kao što su izduljivanje, glatke binarne funkcije ili prikazivanje beskonačnih kopija proizvoljnog objekta.Sav kod pisan je u besplatnom online programu Shadertoy, koji koristi programski jezik GLSL i namijenjen je za stvaranje i jednostavnih i kompleksnih shadera. Kao dio ovog rada napravljene su i potpuno renderirane dvije demoscene.

Ključne riječi

marširanje zraka; funkcije orijentirane udaljenosti; renderiranje; Shadertoy; računalna grafika

Hrčak ID:

330605

URI

https://hrcak.srce.hr/330605

Datum izdavanja:

14.1.2025.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 60 *