Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

POVEZANOST MEDIJA S GOVORNIM RAZVOJEM I S GOVORNOM KOMPETENCIJOM DJECE PREDŠKOLSKE DOBI

Valentina Briš ; Odjel društveno-humanističkih znanosti, Sveučilište u Slavonskom Brodu
Jasna Šego ; Odjel društveno-humanističkih znanosti, Sveučilište u Slavonskom Brodu *

* Dopisni autor.


Puni tekst: hrvatski pdf 182 Kb

str. 71-84

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

Mediji se defi niraju kao suvremeno sredstvo za prenošenje informacija te se u tu kategoriju ubrajaju novine, radio, TV (tzv. klasični mediji) i digitalni mediji (računalo, pametni telefon, tablet, igraće konzole i sl.). Iako je svima poznato da djeca vole uživati u najstarijem mediju, pisanoj riječi (pričama, bajkama, slikovnicama), ritam suvremenog života nametnuo je novu vrstu medija koja je gotovo istisnula knjigu iz dječjega života – digitalne medije. Istraživanja pokazuju da sva djeca gledaju ekrane usprkos preporukama da djeca mlađa od dvije godine ne bi trebala imati doticaja s njima. Digitalni mediji mogu pozitivno i negativno djelovati na djetetov jezično-govorni i svekoliki razvoj. Cilj je ovoga rada, proučavanjem znanstvene i stručne literature, tj. stjecanjem uvida u rezultate hrvatskih i svjetskih istraživanja, utvrditi povezanost medija s govornim razvojem i s govornom kompetencijom djece predškolske dobi.

Ključne riječi

digitalni urođenici; govorni razvoj; mediji; predškolska djeca; vrijeme provedeno pred ekranom

Hrčak ID:

330720

URI

https://hrcak.srce.hr/330720

Datum izdavanja:

8.5.2025.

Posjeta: 0 *