Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.11567/met.2025.4

Ostavljeni po strani: Rasvjetljavanje rasijalizacije migrantskih i manjinskih učenika u hrvatskom obrazovanju tijekom pandemije COVID-19

Bužinkić, Emina ; Institute for Development and International Relations, Zagreb, Croatia *
Antonija Petričušić orcid id orcid.org/0000-0002-9826-1174 ; University of Zagreb, Faculty of Law, Zagreb, Croatia *

* Dopisni autor.


Puni tekst: engleski pdf 918 Kb

verzije

str. 97-120

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

Pandemija bolesti COVID-19 razotkrila je duboko ukorijenjene nejednakosti u obrazovanju,
koje su osobito pogodile rasijalizirane skupine poput mladih izbjeglica i
migranata. Ovaj članak istražuje kako su hitne mjere tijekom pandemije dodatno pogoršale
postojeće isključujuće prakse u obrazovnom sustavu Hrvatske, osobito kroz
politiku nastave na daljinu koja se provodila isključivo na hrvatskom jeziku. Oslanjajući
se na interdisciplinarne pristupe iz antropologije obrazovanja, teorije rasnih
odnosa i prava čovjeka, studija razotkriva rasijaliziranu dinamiku institucionalnog
zanemarivanja i ugnjetavanja kojoj su izložena rasijalizirana i manjinska djeca. Korištenjem
sociopravne analize, autori ističu sustavne prepreke pravednom obrazovanju,
uključujući jezičnu isključenost, socioekonomske nejednakosti i izostanak institucionalne
odgovornosti. Članak se također osvrće na zagovaračke aktivnosti, uključujući
podnošenje službene pritužbe protiv Hrvatske zbog kršenja Međunarodne
konvencije o pravima djeteta. Smještajući ta pitanja u širi društveni kontekst, analiza
pridonosi razumijevanju procesa rasijalizacije obrazovanja te naglašava potrebu za
transformativnom, uključivom obrazovnom politikom, pedagogijom i istraživanjem.

Ključne riječi

COVID-19; rasijalizirani i manjinski učenici; obrazovanje; prava

Hrčak ID:

331742

URI

https://hrcak.srce.hr/331742

Datum izdavanja:

4.6.2025.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 0 *