Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31784/zvr.13.1.2
Konkurentna nabavna pozicija i orijentacija u suvremenom gospodarskom okruženju s posebnim naglaskom na poljoprivrednu industriju
Matej Galić
; University of Applied Sciences “Lavoslav Ružička” in Vukovar, Croatia
*
Željko Sudarić
orcid.org/0000-0002-6916-9045
; University of Applied Sciences “Lavoslav Ružička” in Vukovar, Croatia
Maja Vretenar Cobović
orcid.org/0000-0002-7225-147X
; University of Slavonski Brod, Slavonski Brod, Croatia
* Dopisni autor.
Sažetak
Upravljanje nabavom još je uvijek nedovoljno zastupljena, prepoznata i prihvaćena grana gospodarstva i realnog sektora. To se prije svega odnosi na njegovu važnost i skup znanja i vještina koje treba posjedovati osoba zaposlena u sektoru nabave. Rad se fokusirao na istraživanje fokusa upravljanja nabavom kod malih, srednjih i velikih gospodarskih subjekata u Republici Hrvatskoj. Podaci su prikupljeni putem upitnika, a svi su ispitanici izravno kontaktirani i motivirani za sudjelovanje u istraživanju. Cilj je pokazati stupanj razvijenosti i svijesti o kupovnoj aktivnosti, s fokusom na konkurentnost, ali i ukazati na razlike u pojedinim temama ovisno o veličini poduzeća iz kojeg ispitanici dolaze. Osnovni zaključak je da nema razlike u pristupu nabavnoj orijentaciji i općenito kvaliteti nabavnih procesa koji se odnose na izbor i analizu dobavljača kada je u pitanju veličina poduzeća. Sektor nabave se pokazao previše aktivnim, zaposlenici sami analiziraju svoje poslovanje, traže nove prilike i sudjeluju u rastu i razvoju tvrtke u kojoj su zaposleni. Ograničavajući čimbenik za donošenje šireg zaključka je činjenica da su ispitanici s uskog geografskog područja, ali se mogu izvući relevantni zaključci. Bez obzira na pozitivne zaključke, sektor nabave uvijek treba težiti unapređenju i razvoju, jer nikada ne funkcionira samostalno i nije kraj.
Ključne riječi
nabava; konkurentnost; operativno i strateško upravljanje; moderacija nabave
Hrčak ID:
331599
URI
Datum izdavanja:
18.6.2025.
Posjeta: 271 *