Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31784/zvr.13.1.2

Konkurentna nabavna pozicija i orijentacija u suvremenom gospodarskom okruženju s posebnim naglaskom na poljoprivrednu industriju

Matej Galić ; University of Applied Sciences “Lavoslav Ružička” in Vukovar, Croatia *
Željko Sudarić orcid id orcid.org/0000-0002-6916-9045 ; University of Applied Sciences “Lavoslav Ružička” in Vukovar, Croatia
Maja Vretenar Cobović orcid id orcid.org/0000-0002-7225-147X ; University of Slavonski Brod, Slavonski Brod, Croatia

* Dopisni autor.


Puni tekst: engleski pdf 141 Kb

str. 171-185

preuzimanja: 98

citiraj


Sažetak

Upravljanje nabavom još je uvijek nedovoljno zastupljena, prepoznata i prihvaćena grana gospodarstva i realnog sektora. To se prije svega odnosi na njegovu važnost i skup znanja i vještina koje treba posjedovati osoba zaposlena u sektoru nabave. Rad se fokusirao na istraživanje fokusa upravljanja nabavom kod malih, srednjih i velikih gospodarskih subjekata u Republici Hrvatskoj. Podaci su prikupljeni putem upitnika, a svi su ispitanici izravno kontaktirani i motivirani za sudjelovanje u istraživanju. Cilj je pokazati stupanj razvijenosti i svijesti o kupovnoj aktivnosti, s fokusom na konkurentnost, ali i ukazati na razlike u pojedinim temama ovisno o veličini poduzeća iz kojeg ispitanici dolaze. Osnovni zaključak je da nema razlike u pristupu nabavnoj orijentaciji i općenito kvaliteti nabavnih procesa koji se odnose na izbor i analizu dobavljača kada je u pitanju veličina poduzeća. Sektor nabave se pokazao previše aktivnim, zaposlenici sami analiziraju svoje poslovanje, traže nove prilike i sudjeluju u rastu i razvoju tvrtke u kojoj su zaposleni. Ograničavajući čimbenik za donošenje šireg zaključka je činjenica da su ispitanici s uskog geografskog područja, ali se mogu izvući relevantni zaključci. Bez obzira na pozitivne zaključke, sektor nabave uvijek treba težiti unapređenju i razvoju, jer nikada ne funkcionira samostalno i nije kraj.

Ključne riječi

nabava; konkurentnost; operativno i strateško upravljanje; moderacija nabave

Hrčak ID:

331599

URI

https://hrcak.srce.hr/331599

Datum izdavanja:

18.6.2025.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 271 *