Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31784/zvr.13.1.7

Preferencije kupaca prema AI funkcionalnostima u online putničkim agencijama

Tomislav Car orcid id orcid.org/0000-0002-7577-0961 ; University of Rijeka, Faculty of Tourism and Hospitality Management, Opatija *
Mislav Šimunić orcid id orcid.org/0000-0002-7120-5201 ; University of Rijeka, Faculty of Tourism and Hospitality Management, Opatija

* Dopisni autor.


Puni tekst: engleski pdf 888 Kb

str. 59-83

preuzimanja: 165

citiraj


Sažetak

Online putničke agencije (OTA) su platforme koje omogućuju korisnicima da rezerviraju online različite usluge vezane uz putovanja, poput smještaja, letova, najma automobila, krstarenja i drugih aktivnosti. U današnje vrijeme putovanja karakterizira upotreba digitalne tehnologije, posebno umjetne inteligencije (AI), koja pomaže da se oblikuju i isporuče proizvodi i usluge. Implementacija AI funkcionalnosti u online putničkim agencijama je područje koje brzo napreduje te je fokus na razvoju atraktivnih proizvoda koji će zadovoljiti, iznenaditi i oduševiti korisnike. Metodologija istraživanja sastojala se od tri glavne faze, od kojih su druga i treća opisane u ovom radu. Prva faza identificirala je ključne AI funkcionalnosti u OTA-a koje utječu na iskustvo korisnika tijekom putovanja te je kreiran originalni upitnik temeljen na funkcionalnim i disfunkcionalnim pitanjima iz Kano modela. Kano dvodimenzionalni model ima za cilj odrediti razinu zadovoljstva ili nezadovoljstva
korisnika kada je određeni atribut (u ovom istraživanju, svaki atribut predstavljen je s jednom AI funkcionalnošću) prisutan ili odsutan. Po Kano modelu postoji pet kategorija/dimenzija za svaki promatrani atribut: Must-be, Performance, Attractive, Indifferent i Reverse. Prilikom formuliranjaistraživačkih pitanja neke od AI funkcionalnosti promatrane su u tematskim skupinama AI-a poput personalizacije, optimizacije, napredne pretrage i AI chatbotova. Druga faza opisana u ovom članku bila je provođenje ankete pomoću Kano upitnika i priprema skupa podataka za analizu. Treća faza sastojala se od primjene diskretne i kontinuirane analize za svaku AI funkcionalnost, prezentacije rezultata s diskusijom te davanja odgovora na istraživačka pitanja.

Ključne riječi

OTA; AI; zadovoljstvo korisnika; Kano model; turizam

Hrčak ID:

331593

URI

https://hrcak.srce.hr/331593

Datum izdavanja:

18.6.2025.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 406 *