Ekonomski pregled, Vol. 76 No. 3, 2025.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32910/ep.76.3.3
E-trgovina i faktori koji utječu na njezin razvoj: empirijski dokazi iz Europe
Vesna Bucevska
Jasmina Bucevska
Sažetak
Kako bismo istražili faktore koji pokreću rast e-trgovine u Europi, proveli smo analizu panel podataka koristeći godišnje podatke iz 32 europske zemlje u razdoblju od 12 godina (2010. do 2021.) Primjenom napredne ekonometrijske tehnike procjene potpuno modificiranih običnih najmanjih kvadrata (FMOLS) nalazimo da BDP po glavi stanovnika, korištenje interneta za traženje informacija o robi i uslugama, razina obrazovanja, računalne vještine i pristup internetu pozitivno i značajno utječu na razvoj e-trgovine. Nasuprot tome, korištenje interneta za suradnju s tijelima javne vlasti ne utječe značajno na e-trgovinu, dok korištenje internet bankarstva pokazuje značajan negativan učinak. Naša studija doprinosi postojećoj literaturi analizom većeg i reprezentativnijeg panela tijekom šireg vremenskog razdoblja i istraživanjem nekih relativno nedovoljno istraženih varijabli. Nalazi su ključni za kreatore politike kada razvijaju politike za promicanje e-trgovine kroz inicijative kao što su poboljšanje digitalne infrastrukture i osiguravanje širokopojasnog pristupa internetu.
Ključne riječi
e-trgovina; online kupnja; analiza panel podataka; metoda potpuno modificiranih običnih najmanjih kvadrata; Europ
Hrčak ID:
333089
URI
Datum izdavanja:
1.7.2025.
Posjeta: 0 *