Pregledni rad
https://doi.org/10.70077/et2er.7.1.1
Utjecaj ulaganja u obrazovanje na gospodarski rast u Finskoj i Kini
Dinko Štetić
orcid.org/0000-0003-2054-3240
; Međunarodno sveučilište Libertas
*
* Dopisni autor.
Sažetak
Ovaj rad analizira utjecaj ulaganja u obrazovanje na gospodarski rast dviju zemalja s različitim ekonomskim sustavima
– Finske i Kine. Ulaganje u obrazovanje prepoznato je kao ključni faktor dugoročnog gospodarskog razvoja, no način na
koji obrazovanje doprinosi gospodarskom rastu može značajno varirati ovisno o društvenom i političkom kontekstu. Kroz
komparativnu analizu, rad istražuje kako su Finska i Kina implementirale obrazovne reforme te kako su te reforme
utjecale na njihove ekonomske performanse. Metodologija istraživanja uključuje deskriptivnu analizu sekundarnih
statističkih izvora (OECD, World Bank, Statista), regresijsku analizu odnosa između ulaganja u obrazovanje i BDP-a per
capita, te usporedbu PISA rezultata kako bi se procijenio utjecaj kvalitete obrazovanja. Istraživanje također uključuje
analizu Ginijevog koeficijenta za mjerenje utjecaja obrazovanja na smanjenje gospodarskih nejednakosti. Zaključci
pokazuju da, iako obje zemlje ulažu u obrazovanje, gospodarski učinci tih ulaganja ovise o širijem okviru ekonomske
politike i društvenih institucija. Rad također identificira ključna ograničenja istraživanja, uključujući relativno kratko
vremensko razdoblje analize i izazove povezane s modeliranjem složenih ekonomskih odnosa. Zaključno, rad potvrđuje
da obrazovanje igra ključnu ulogu u poticanju dugoročnog gospodarskog rasta, ali ukazuje na potrebu za daljnjim
istraživanjima kako bi se dublje razumjeli specifični učinci obrazovnih politika u različitim društveno-ekonomskim
kontekstima.
Ključne riječi
Finska; gospodarski rast; gospodarski učinci; Kina; obrazovanje
Hrčak ID:
333133
URI
Datum izdavanja:
30.6.2025.
Posjeta: 0 *