Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Simulacijski modeli [ČLANAK JE POVUČEN]

Vjekoslav Afrić


Puni tekst: hrvatski pdf 652 Kb

str. 94-111

preuzimanja: 2.475

citiraj


Sažetak

Između teorijsko-analitičkog pristupa u obuci za profesionalno djelovanje i stvarnog efikasnog profesionalnog djelovanja postoji edukacijski prostor koji u suvremenoj edukaciji pripada modelima i simulacijama. Modeli i simulacije se danas koriste u industriji, znanosti i edukaciji, kao istraživačke ili kao tehnike podučavanja koje reproduciraju aktualna zbivanja i procese pod uvjetima testiranja. Tehnologija za prognoziranje složenih dinamičkih fenomena temelji se na tri tipa unutrašnjeg temeljnog reda u raznim modelima ljudskih i inih složenih interakcija a to su: Unutrašnje varijacije (Invariants), krivulje rasta (Growth Curves), Ciklički valovi
(Cyclic Waves). Svaka od ovih različitih formi može prevladavati u pretkazivanju u izvjesnom modelu ili u izvjesnom vremenu.
Korištenje simulacijskih tehnika u eksperimentalne svrhe dozvoljava istraživačima da obave egzotične eksperimente ili demonstracije bez korištenja rijetkih materijala ili skupe opreme, a korištenje simulacijskih modela kao edukacijskih tehnika dozvoljavaju
studentima da barataju na realističan način sa stvarima od vitalne važnosti ali bez loših posljedica do kojih bi mogle dovesti njihove pogrešne odluke. Predviđalačke simulacije, uvjerile su Vojni vrh SAD da se uspjeh u ratnim kampanjama može postići s minimum gubitaka ukoliko se primijeni zračna kampanja velikih razmjera. Stoga ne čudi da su danas u desecima U. S. Army baza širom svijeta tenkisti i piloti natječu u simuliranim bitkama zemlja-zrak, spojeni zajedno vojnim sustavom koji se naziva SIMNET. Simulacije tako postaju najvažnije strateško sredstvo za osvajanje budućnosti kakvu želimo. Problem s modelima jest da njihova konstrukcija nije nikada zaključena, to jest da je njihovo stvaranje jedan beskrajan proces. Modeli se moraju neprestano remodelirati i puniti novim i svježim podacima. Istraživanja edukativnih učinaka simulacija pokazala su da su simulacije efikasnije u prenošenju znanja toliko više koliko su realistična replikacija stvarnih zadataka u stvarnom radnom okruženju. Te tako, ako želimo unaprijediti naše edukacijske procese
ono što trebamo uvesti nisu simulacijski modeli već metodologija njihove izradbe.

Ključne riječi

metoda simulacije; edukacija; informacijski sustavi

Hrčak ID:

2874

URI

https://hrcak.srce.hr/2874

Datum izdavanja:

31.12.1999.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.065 *