Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Strateško konstruiranje značenja engleskih fraznih glagola

Renata Geld ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 1.805 Kb

str. 67-111

preuzimanja: 1.579

citiraj


Sažetak

Cilj je ovoga rada iznijeti i opisati rezultate istraživanja strateške
konceptualizacije kod 120 ispitanika kojima je drugi jezik engleski te pokazati
koliko su kognitivne strategije u procesu učenja drugog jezika preslika općih
kognitivnih sposobnosti prisutnih u prvom jeziku (L1), a opisanih u radovima
kognitivnolingvističkog usmjerenja. Strateška se konceptualizacija odnosi na
konstruiranje značenja u drugom jeziku, dakle na dinamično predočavanje i
shvaćanje jezičnog značenja koje je uvjetovano ljudskom sposobnošću da se
objektivno ista situacija vidi, tj. shvati na različite načine. Dinamičnost i
subjektivnost jezičnog značenja te nedjeljivost jezika od ostalih kognitivnih
sustava osnovne su pretpostavke ovoga rada.
Iz navedenog cilja proizlazi nužnost opisa temeljne prirode povezanosti usvajanja
prvog i drugog jezika te značenja kao kognitivne pojavnosti koja je znanstveno
istraživa i čija je struktura i organizacija opisiva. Pretpostavka je da se uvidom u
procese učenja i shvaćanja jezičnog značenja može dokazati povezanost
kognitivnih strategija opisanih u okviru teorije usvajanja drugog jezika s općim kognitivnim sposobnostima prisutnim u usvajanju prvoga jezika.

Ključne riječi

konstruiranje značenja; strateško konstruiranje značenja; frazni glagoli; drugi jezik

Hrčak ID:

30849

URI

https://hrcak.srce.hr/30849

Datum izdavanja:

15.12.2006.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.808 *