Izvorni znanstveni članak
(Ne)pristranost u predizbornoj kampanji na hrvatskim televizijama: ravnoteža i raznolikost
Zrinjka Peruško
orcid.org/0000-0002-7990-0997
; Fakultet političkih znanosti, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
U članku se analiziraju karakteristike predizbornog izvještavanja na hrvatskim televizijama o kampanji za hrvatske parlamentarne izbore 2007. godine. Po¬daci su dobiveni analizom sadržaja glavnih večernjih vijesti na televizijama s nacionalnim pokrivanjem – Dnevnik u 19:30 HTV1, Dnevnik u 19:15 Nove TV i Vijesti u 18:30 RTL-a, te su uključili sve emisije u doba službene predizborne kampanje i na izborni dan, tj. od 3. do 25. studenog 2007. godine. Ukupno su analizirane 22 emisije vijesti u ukupnom trajanju od 27,8 sati, a u njima uku¬pno 1.196 priloga. Od toga je 171 prilog koji se izravno odnosio na izbore či¬nio relevantni uzorak koji je analiziran kako bi se utvrdila obilježja predizbor¬nog izvještavanja televizija. Posebno se analizirala pristranost, odnosno ne-pristranost kao glavna normativna karakteristika vijesti u predizborno vrije¬me.
Istraživanje nije pokazalo postojanje pristranosti u predizbornom izvještava¬nju na razini nacionalnog televizijskog sustava ni prema kriteriju ravnoteže u prikazivanju političkih stranaka i kandidata, stajalištima medija, ni prema kriteriju refleksivne raznolikosti. Različita zastupljenost političkih stranaka pokazala se u slučaju male prednosti govornika najjače oporbene stranke SDP-a na RTL-u, a slične prednosti govornika vladajućeg HDZ-a na HTV-u i Novoj TV. Istraživanje je pokazalo i vrlo važnu ulogu nestranačkih aktera (po¬sebno Katoličke crkve kao najaktivnijeg pojedinačnog aktera) u definiranju predizborne agende vijesti.
Ključne riječi
predizborna kampanja; analiza sadržaja; televizijske vijesti; pri-stranost; ravnoteža; refleksivna raznolikost; javna televizija; ko-mercijalne televizije
Hrčak ID:
31318
URI
Datum izdavanja:
10.12.2008.
Posjeta: 4.477 *