Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Promocija umjesto informacije: mediji i predsjednički izbori u Srbiji 2008.

Snježana Milivojević ; Fakultet političkih nauka, Univerzitet u Beogradu, Srbija


Puni tekst: hrvatski pdf 603 Kb

str. 35-60

preuzimanja: 995

citiraj


Sažetak

U ovom se radu analizira izborna komunikacija za Predsjedničke izbore u Sr¬biji 2008. godine. Tekst se temelji na rezultatima kvalitativne i kvantitativne analizi sadržaja izborne proizvodnje vodećih radijskih i televizijskih postaja te nakladnijih tiskanih medija uoči drugoga kruga izbora (25. – 31. siječnja).
Slika izbora u elektroničkim i tiskanim medijima znatno se razlikovala u tri osnovne dimenzije: opsegu izvještavanja, zastupljenosti kandidata i kontekstu u kojemu su prikazani. Ukupni izbori program šest TV kuća uoči drugoga iz¬bornoga kruga (ukupno oko 60 sati) smanjen je u odnosu prema prvome krugu za oko 2 posto, a u tiskanim medijima broj tekstova povećao se za gotovo 10% u odnosu prema prvome krugu (726 u odnosu prema 662 teksta). Struktura te¬levizijskih programa pokazuje da je u većem postotku porastao komercijalni nego informativni program, pa su komercijalni programi (iznajmljeni termini i reklame) činili oko 75% televizijskoga sadržaja. Informativni program bio je tri puta kraći i činile su ga dnevne informativne emisije (vijesti) 11% i posebne izborne emisije – 14%.
Izrazita komercijalizacija TV programa imala je barem dvije važne posljedice za druge medije. Prva je višestruki gubitak zanimanja za radio. Šest radiopo¬staja emitiralo je ukupno oko tri i pol sata izbornog programa tijekom sedam dana, od čega je oko 70% bilo na dvjema najvećim radiopostajama. Ni kandi¬dati i njihovi izborni stožeri nisu pokazali komercijalni interes za radio pa je to gotovo potpuno marginaliziralo izborno značenje toga medija. Druga je posljedica “prenošenje” žive izborne komunikacije u tisak, koji je, u velikoj mjeri, ostao slobodan, ali i visoko polariziran i navijački.

Ključne riječi

izborna kampanja; izborno ponašanje medija; analiza sadržaja; komercijalizacija izborne komunikacije; pristranost medija; predstavljanje predsjedničkih kandidata

Hrčak ID:

31320

URI

https://hrcak.srce.hr/31320

Datum izdavanja:

10.12.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.389 *