Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

HIPOTEZA I DEDUKCIJA U PROUČAVANJU DISKURSA REKLAMNIH PORUKA

Piotr Cap ; University of Łódź


Puni tekst: engleski pdf 266 Kb

str. 41-57

preuzimanja: 2.345

citiraj


Sažetak

U prilogu se pokušava pokazati da tip diskursa već sam po sebi može odrediti
analitički postupak, tj. može stvarno diktirati kojim će ga se metodama istraživati. Tu
se tvrdnju ilustrira na primjeru proučavanja reklamnih poruka, odnosno pokazuje se
kako diskurs reklamnih poruka utječe na lingvista pri izboru specifičnog smjera u
analizi. Ističu se osobine diskursa reklamnih poruka koje dovode do deduktivnog postupka
u analizi pri čemu analitičar a priori postulira neke funkcije teksta prije nego što
je zapravo krenuo ispitivati jezični materijal. Takav postupak može rezultirati nizom
analitičkih zabluda poput previđanja određenih podataka ili potkrepljivanja tvrdnji
atipičnim ili čak irelevantnim materijalom.

Ključne riječi

analiza diskursa; lingvistička pragmatika; reklamne poruke; lingvistička metodologija; dedukcija; analiza „od-vrha-nadolje”; indukcija; analiza „oddna- nagore”; persuazivnost; retorika

Hrčak ID:

31345

URI

https://hrcak.srce.hr/31345

Datum izdavanja:

13.12.2002.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.316 *