Pregledni rad
UDŽBENICI ZA HRVATSKI JEZIK I KNJIŽEVNOST U BOSNI I HERCEGOVINI
Šimun Musa
; Filozofski fakultet, Sveučilište u Mostaru
Marija Musa
; Filozofski fakultet, Sveučilište u Mostaru
Sažetak
U poslijedejtonskoj Bosni i Hercegovini, državnoj zajednici u kojoj je koncem 1995. prestao rat, postoji dosta neriješenih pitanja s obzirom na složenu tradicijsku, vjersku i nacionalnu strukturu. Tako je i u sustavu obrazovanja.
S obzirom na promijenjene društvene prilike, novu državnu organizaciju i formiranje vlasti, i pored svih ustavnih načela i zakonske regulative, teško je uspostaviti normalne tijekove u društvu. Tako se i obrazovanje teško ustrojava, posebno zbog različitih nacionalnih, političkih, tradicijskih, a navlastito jezičnih interesa naroda u BiH.
Ipak, usprkos teškoćama došlo se do određenih rješenja u obrazovanju. Svaki konstitutivni narod u BiH ima svoj obrazovni sustav koji se, u prožimanju s drugima, dopunjuje u dogovornom reciprocitetu i korelaciji te se tako uspostavlja zajednički složeni sustav školstva u BiH.
Na toj osnovi, bez obzira na sve pokušaje unitarizacije od većih naroda, hrvatski je narod stekao pravo na službenu uporabu svojih udžbenika i svoga jezika u obrazovanju. Tako će i Hrvati na svom jeziku oblikovati udžbenike i drugu literaturu usklađivanjem s europskim standardima.
Ključne riječi
obrazovanje; kultura; udžbenik; jezik; plan; program; nacionalni; sustav
Hrčak ID:
31461
URI
Datum izdavanja:
17.7.2008.
Posjeta: 4.613 *