Izvorni znanstveni članak
SUOČAVANJA SA STRESOM ZBOG LOŠE OCJENE - KONSTRUKClJA UPITNIKA
Ingrid Brdar
; Pedagoški fakultet, Rijeka
Majda Rijavec
; Filozofski fakultet, Zagreb
Sažetak
Istraživanje je provedeno s ciljem konstrukcije ljestvice za ispitivanje
strategija suočavanja sa stresom zbog loše ocjene u školi
u učenika osnovne škole. U preliminarnom ispitivanju na uzorku
od 75 učenika (od 9 do 14 godina) prikupljeno je 56 tvrdnji o
načinu suočavanja. Te tvrdnje upotrijebljene su u glavnom istraživanju
u kojem je sudjelovalo 275 učenika osnovne škole istog
uzrasta (139 djevojčica i 136 dječaka). Faktorskom analizom podataka
utvrđeno je pet strategija suočavanja: Rješavanje problema,
Emocionalne reakcije, ZaboraVljanje, Socijalna podrška i Samookrivljavanje.
Spolne i dobne razlike u suočavanju otkrivene
su gotovo za sve strategije suočavanja. Također su otkrivene razlike
u suočavanju između učenika različitog školskog uspjeha, učenika
visokog i niskog samopoštovanja te učenika visoke i niske
razine anksioznosti. Prodiskutirane su i moguće teorijske i praktične
implikacije dobivenih rezultata.
Ključne riječi
Hrčak ID:
31665
URI
Datum izdavanja:
30.6.1997.
Posjeta: 6.736 *