Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

SUOČAVANJA SA STRESOM ZBOG LOŠE OCJENE - KONSTRUKClJA UPITNIKA

Ingrid Brdar ; Pedagoški fakultet, Rijeka
Majda Rijavec ; Filozofski fakultet, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 9.540 Kb

str. 599-617

preuzimanja: 4.137

citiraj


Sažetak

Istraživanje je provedeno s ciljem konstrukcije ljestvice za ispitivanje
strategija suočavanja sa stresom zbog loše ocjene u školi
u učenika osnovne škole. U preliminarnom ispitivanju na uzorku
od 75 učenika (od 9 do 14 godina) prikupljeno je 56 tvrdnji o
načinu suočavanja. Te tvrdnje upotrijebljene su u glavnom istraživanju
u kojem je sudjelovalo 275 učenika osnovne škole istog
uzrasta (139 djevojčica i 136 dječaka). Faktorskom analizom podataka
utvrđeno je pet strategija suočavanja: Rješavanje problema,
Emocionalne reakcije, ZaboraVljanje, Socijalna podrška i Samookrivljavanje.
Spolne i dobne razlike u suočavanju otkrivene
su gotovo za sve strategije suočavanja. Također su otkrivene razlike
u suočavanju između učenika različitog školskog uspjeha, učenika
visokog i niskog samopoštovanja te učenika visoke i niske
razine anksioznosti. Prodiskutirane su i moguće teorijske i praktične
implikacije dobivenih rezultata.

Ključne riječi

Hrčak ID:

31665

URI

https://hrcak.srce.hr/31665

Datum izdavanja:

30.6.1997.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 6.736 *