Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

ISTRA I INTERKULTURALNI ODGOJ

Elvi Piršl ; Pedagoški fakultet, Pula


Puni tekst: hrvatski pdf 8.255 Kb

str. 895-911

preuzimanja: 982

citiraj


Sažetak

Osnovni cilj ovog rada bio je ispitivanje interesa za poznavanjem
nekih europskih vrijednosti, kulturnih sadržaja nacionalnih,
etničkih i regionalnih skupina istarske srednjoškolske omladine
u Republici Hrvatskoj. Postojanje interesa ispitalo se s obzirom
na spol, školski uspjeh, školsku spremu oca i nacionalnu
pripadnost ispitanika. U ispitivanju je sudjelovalo 763 učenika hrvatskih
i talijanskih srednjih škola na području Istre i Rijeke. Dobiveni
rezultati pokazuju da su srednjoškolke u odnosu na svoje
muške kolege zainteresiranije za poznavanje nekih elemenata
kulture nacionalnih i etničkih skupina, a posebno se to odnosi na
ispitanice iz istarsko-kvarnerskog područja koje u najvećoj mjeri
žele upoznati kulturalne običaje svih regionalnih skupina u Hrvatskoj.
Učenici s višim školskim uspjehom pokazuju veći interes
za "poznavanjem drugih", kao što i oni čiji su očevi obrazovaniji
iskazuju veći interes za upoznavanje europskih vrijednosti. Pripadnici
talijanske i srpske nacionalnosti iskazuju veći interes za kulturu
domaćina nego što Hrvati pokazuju za kulturu ostalih nacionalnih
i etničkih skupina. Pripadnici različitih nacionalnosti (Hrvati,
Talijani, Srbi) pokazuju značajno različit interes za ukupno poznavanje
dijalekata i običaja regionalnih skupina u Hrvatskoj. Također,
postoji statistički značajna razlika u manifestiranom interesu
za poznavanjem katoličke, muslimanske i pravoslavne vjere s obzirom
na nacionalnost ispitanika. Ispitanici hrvatske, muslimanske
i srpske nacionalnosti pokazali su statistički značajno različit
interes za poznavanjem običaja muslimanske, pravoslavne i katoličke
vjere. Najveća razlika u interesu za poznavanjem vjera pokazala
se između Muslimana i Hrvata.

Ključne riječi

Hrčak ID:

31790

URI

https://hrcak.srce.hr/31790

Datum izdavanja:

1.9.1996.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 2.189 *