Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Medijska strategija NATO-a u kosovskoj krizi

Marko Sapunar ; Fakultet političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 151 Kb

str. 114-119

preuzimanja: 811

citiraj


Sažetak

Na primjeru najnovijeg balkanskog rata u radu se analiziraju granice i mogućnosti medijskog djelovanja na više razina. Utvrđuje se na teorijskom planu da u političkom komuniciranju postoje tri temeljna modaliteta: pozitivna propaganda (tzv. sustav mrkve), negativna propaganda (hard propaganda, kojoj je cilj destruirati neprijatelja i njegove institucije) i, konačno, vojna propaganda s vojnim djelovanjem, što predstavlja sustav komuniciranja “batinom”. Na primjeru rata za Kosovo primijenjeni su svi ovi oblici, jer se Srbiju pozitivno uvjetovalo najmanje cijelo prošlo desetljeće, zatim je primijenjen i malo oštriji model negativne propagande, a kad ni to nije dalo nikakvih rezultata, tada je 1999. iznenada i s punom žestinom najnovije ratne tehnike Milošević doživio i komuniciranje pomoću “batine”. Autor je iz ovoga primjera izveo zaključak kako se iz svega toga može zaključiti da su mediji moćni, ali ne i svemoćni, tj. da je iznad njih vojno komuniciranje, rat i pobjeda, odnosno poraz.

Ključne riječi

Hrčak ID:

32021

URI

https://hrcak.srce.hr/32021

Datum izdavanja:

3.6.1999.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.003 *