Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

TRADIClJA I POSTMODERNA Uz desetu obljetnicu smrti Stjepana Šuleka (1914.-1986.)

Mirjana Siriščević ; Fakultet prirodoslovno-matematičkih znanosti i odgojnih područja, Split


Puni tekst: hrvatski pdf 11.925 Kb

str. 205-227

preuzimanja: 1.461

citiraj


Sažetak

Stjepan Šulek spada u najsvestranije umjetnike u povijesti
hrvatske glazbe. Bio je skladatelj, violinist, dirigent i glazbeni
pedagog. Svojim prvim djelima javlja se neposredno poslije
Drugog svjetskog rata. U kontinuitetu hrvatske glazbene povijesti
Šulek stoji između neoklasicista razdoblja između dva rata, s
jedne strane, i generacije mlađih skladatelja koji su kod njega učili
kompoziciju i koji su aktivni i danas, s druge strane. Šulekov opus
je vrlo opsežan, a pretežno instrumentalna djela svrstavaju ga u
red vodećih hrvatskih simfoničara. U traganju za vlastitim glazbenim
izrazom Šulek je ostao potpuno "imun" na avangardna traganja
za novim zvukom, a niti u narodnom melosu nije pronašao
zadovoljavajuće poticaje za svoj stvaralački čin. Njegova stilska
orijentacija je svojevrsna sinteza barokne polifonije, klasične
forme i romantičke izražajnosti. Šulek u glazbi vidi najdublji
smisao kada ona slušatelju pruža osjećaj smirenja, kada u njemu
budi težnju za lijepim, kada ga čini boljim i sretnijim. Svaka umjetnički
vrijedna glazba, po njemu, nosi u sebi humani element te
je upravo humanizirati čovjeka ključni stvaralački problem.
Šulekov glazbeni izraz temeljen u tradiciji i koncepcija postmoderne
imaju dodirnih točaka, stoga je potrebno povući paralelu i
ukazati na sličnosti, ali i na razlike.

Ključne riječi

Hrčak ID:

32229

URI

https://hrcak.srce.hr/32229

Datum izdavanja:

1.1.1996.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 2.433 *