Suvremena psihologija, Vol. 4 No. 1-2, 2001.
Izvorni znanstveni članak
Suočavanje sa stresom i depresivnost u djece i adolescenata
Anita Vulić-Prtorić
Sažetak
U radu su prikazani rezultati istraživanja koje je provedeno s ciljem utvrđivanja specifičnih strategija suočavanja koje su povezane s pojavom depresivnosti u djece i adolescenata. Istraživanje je provedeno na uzorku od 382 učenika od 5. do 8. razreda osnovne škole, a primijenjene su dvije skale: Skala suočavanja sa stresom za djecu i adolescente (Vulić-Prtorić, 2002a) i Skala depresivnosti za djecu i adolescente (Vulić-Prtorić, 2002).
Rezultati provedenog istraživanja pokazuju da ispitanici koji postižu klinički značajno izražene simptome depresivnosti koriste manje efikasne strategije suočavanja. Nadalje, utvrđene su spolne razlike u odabiru strategija suočavanja sa stresom u depresivne djece: u stresnim situacijama djevojčice u većoj mjeri traže podršku od strane prijatelja, dok su depresivni dječaci skloniji agresivnijim oblicima iskazivanja neugode i napetosti.
Dobiveni rezultati potvrđuju teorijske postavke u razvojnoj psihopatologiji o strategijama suočavanja kao snažnim rizičnim faktorima u razvoju depresivnosti, te spolnim razlikama u etiopatogenezi depresivnosti. Razmotrene su i praktične implikacije dobivenih rezultata, posebice u planiranju tretmana depresivne djece i adolescenata.
Ključne riječi
Suočavanje sa stresom (coping); depresija; djeca; adolescenti
Hrčak ID:
3205
URI
Datum izdavanja:
15.12.2001.
Posjeta: 4.727 *