Suvremena psihologija, Vol. 4 No. 1-2, 2001.
Stručni rad
Usavršavanje kritičkog mišljenja i komunikacijskih vještina edukativnom raspravom (debatom)
Miljenka Cota Bekavac
Sažetak
Razvijeno kritičko mišljenje i interpersonalne komunikacijske vještine sve su važniji za suočavanje sa sve većim zahtjevima suvremenog načina življenja i tijekom školovanja bi ih trebalo sustavno razvijati. Rasprava je kao nastavna tehnika poznata još od antičkih vremena, a u posljednjih stotinjak godina razvijaju se rasprave – igre koje se primjenjuju u školstvu s ciljem usavršavanja različitih sposobnosti i vještina djece i mladih. Zajednički naziv različitim oblicima takvih edukativnih rasprava–igara je debata. Iako debatiranje, kao argumentirano raspravljanje, predstavlja izuzetno zahtjevnu aktivnost, ono je mladima vrlo privlačno jer uključuje igru, druženje, susrete, putovanja, natjecanja …
U ovom radu će se opisati mogućnosti usavršavanja kritičkog mišljenja i komunikacijskih i drugih vještina sudjelovanjem u edukativnoj debati, ukratko prikazati širenje debate u našem školstvu i neke uspjehe hrvatskih debatanata, te obrazložiti važnost uključivanja psihologa i studenata psihologije u širenju ovakvog načina rada s djecom i mladima, osobito darovitima.
Ključne riječi
Kritičko mišljenje; komunikacijske vještine; edukativna rasprava; daroviti
Hrčak ID:
3211
URI
Datum izdavanja:
15.12.2001.
Posjeta: 2.506 *