Pregledni rad
U nastojanju ostvarenja europskog komunikacijskog prostora
Dubravka Papa
; Pravni fakultet Sveučilišta Josip Juraj Strossmayer u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Sažetak
U radu se daje kronološki prikaz odluka i mjera Europske unije u okviru jezičnog obrazovanja i okvirni prikaz stvarnih jezičnih kompetencija u Europi te kritički prikaz modela europskog komunikacijskog prostora. Jasno je da se tim trima prikazima ulazi u područja kako obrazovne politike tako i jezikoslovlja, koja mogu biti opterećena otežanim dijalogom politike i znanosti. Kada politika u ovim pitanjima uglavnom ne konzultira lingviste već u prvom redu didaktičare, psihologe i sociologe kao i upravne službe obrazovnih ustanova i evaluacije prepušta savjetovalištima za poduzetništvo, onda se za to svakako može kriviti lingvistiku, koja običava suzdržano reducirati pojam “jezika” kao svoga predmeta proučavanja. Europska se raznolikost manifestira posebno jasno u bogatstvu jezika. Ako građani žele imati koristi od te raznovrsnosti, moraju biti u mogućnosti međusobno komunicirati. Budući da znanja jezika pripadaju temeljnim vještinama koje trebaju Europi kao društvu znanja, Vijeće Europe daje sve veću važnost poticanju višejezičnosti u učenju stranih jezika.
Ključne riječi
Europska unija; europski komunikacijski prostor; bogatstvo jezika; komunikacija; društvo znanja; višejezičnost; mnogojezičnost
Hrčak ID:
33986
URI
Datum izdavanja:
20.2.2009.
Posjeta: 1.746 *