Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Prilog validaciji dva hrvatska instrumenta za mjerenje emocionalne inteligencije

Darja Maslić Seršić
Andrea Vranić
Mirjana Tonković



Sažetak

Cilj rada bio je istražiti neke aspekte dijagnostičke i prediktivne valjanosti dva hrvatska instrumenta za mjerenje emocionalne inteligencije: Testa analize emocija (Kulenović, 2000) i Upitnika emocionalne kompetentnosti (Takšić, 2000). U istraživanju je sudjelovalo ukupno 197 studenata s četiri fakulteta Zagrebačkog sveučilišta: Fakulteta strojarstva i brodogradnje, Agronomskog fakulteta, Studijskog centra za socijalni rad Pravog fakulteta i Filozofskog fakulteta (studija psihologije). Rezultati u Testu analize emocija značajno su pozitivno povezani s dva testa rezoniranja. Ukupni rezultati u Upitniku emocionalne kompetentnosti nisu značajno povezani s klasičnim testovima inteligencije, a nije utvrđena niti značajna povezanost s rezultatima u Testu analize emocija. Rezultati nadalje pokazuju značajnu povezanost Testa analize emocija i akademskog uspjeha, čak i kada se parcijalizira utjecaj testova rezoniranja. Sukladno očekivanjima utvrđene su značajne razlike u Testu analiza emocija ovisno o fakultetu, pri čemu studenti psihologije i socijalnog rada postižu više rezultate.

Ključne riječi

Emocionalna inteligencija; akademski uspjeh; kognitivne sposobnosti

Hrčak ID:

3249

URI

https://hrcak.srce.hr/3249

Datum izdavanja:

15.12.2004.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.060 *