Izvorni znanstveni članak
Filozofija za djecu – primjer „Male filozofije“
Bruno Ćurko
; Institut za filozofiju Zagreb
Ivana Kragić
; studentica Sveučilišta u Zadru, Odjel za kroatistiku
Sažetak
Odgojno - obrazovni sustavi sve više postaju samo obrazovni, a ona odgojna
komponenta polako nestaje iz obrazovnih sustava. Jedna od tendencija koja pokušava vratiti
smisao odgoja u obrazovanje je program Filozofija za djecu. Osnivac ovog programa jest
Mathew Lipman, koji je i osnivac Institute for the Advancement of Philosophy for Children
(IAPC). Ovaj institut danas ima svoje pridružene centre u 46 zemalja širom svijeta. Cilj
programa Filozofija za djecu je usmjeriti i izvježbati ucenike za kriticno i kreativno mišljenje. U
drugom dijelu ovog clanka autori nude prikaz jednog sata u sklopu nastavnog predmeta Mala
filozofija, koji se eksperimentalno održava u Privatnoj osnovnoj školi „Nova“ u Zadru za
ucenike trecega, cetvrtoga i petoga razreda.
Ključne riječi
Filozofija za djecu; kreativno mišljenje; kriticno mišljenje; Mala filozofija; vrijednosti
Hrčak ID:
36899
URI
Datum izdavanja:
2.12.2008.
Posjeta: 6.699 *