Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Miješane poruke u časopisima: Studija slučaja časopisa Obrazi

Katarina Štular ; master student, Faculty of Social Studies, University of Ljubljana


Puni tekst: engleski pdf 208 Kb

str. 61-76

preuzimanja: 1.918

citiraj


Sažetak

Posljednjih godina, medijski kritičari su izrazili veliku zabrinutost zbog nejasnih razgraničenja između dviju vrsta novinskih sadržaja: oglasa i uredničkog sadržaja. Cilj ovog rada jest da pokaže miješane novinarski i oglašivački diskurs na razini teksta. Koristim Fairclough's Critical Discourse Analysis pristup i kombiniram analizu tekstova i analizu diskursa u proučavanju i tumačenju teksta. Cilj rada je, između ostalog, ukazati na korist od Fairclough’s version of Critical Discourse Analysis kroz miješane poruke u miješanom diskursu s opažanjem sudionika i ciljanim intervjuima. Analiziram kako su miješane poruke u časopisu Obrazi bile konstruirane i tko je utjecao na njihovo osmišljavanje.
Rezultati pokazuju da postoje dva žanra miješanih poruka: kratke informativne poruke i miješani savjetodavni članci. Miješane poruke imaju prednost prednost pred nemiješanim člancima. Prije nego što časopise ide u tisak, oglašivači mogu provjeriti miješane poruke i promijeniti ih. Čineći to, ulaze u ulogu novinara I time novinari prestaju biti ti koji odlučuju na koji će način sadržaj biti predstavljen.
Analiza proizvodnje je razotkrila motive i svrhe sudionika u procesu proizvodnje miješanih poruka. Analiza diskursa pokazala je, kroz tekst, da novinari u promoviranju uključuju elemente diskursa koji su temeljeni na miješanim porukama.

Ključne riječi

miješane poruke; časopis o stilu života; oglašavanje; novinarstvo; interdiskurzitivnost; praksa produkcije

Hrčak ID:

37286

URI

https://hrcak.srce.hr/37286

Datum izdavanja:

4.5.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.236 *