Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

ANALIZA PONAŠANJA POTROŠAČA SKLONIH TRAŽENJU INFORMACIJA PRIJE KUPNJE PREHRAMBENIH PROIZVODA U HRVATSKOJ

Ivan-Damir Anić
Milivoj Marković
Rudolf Vouk


Puni tekst: engleski pdf 96 Kb

str. 1-11

preuzimanja: 2.431

citiraj


Sažetak

Svrha ovog rada je analizirati ponašanje potrošača koji su skloni pretkupovnom traženju informacija u kupnji prehrambenih proizvoda. Ciljevi istraživanja bili su identificirati prepoznatljiv oblik ponašanja ove grupe potrošača. Hipoteze su testirane s podacima koji su prikupljeni anketom, koja je provedeba u Hrvatskoj. Podaci su analizirani primjenom statističkih analiza - ANOVA, regresije i dvosmjerne tabulacije. Rezultati istraživanja su pokazali da cijenovna osjetljivost kupaca utječe na sklonost potrošača prema pretkupovnom traženju informacija. Cijena je najvažniji čimbenik kupnje za ove kupce, i stoga oni uglavnom izabiru za svoju kupnju diskontne i cash and carry prodavaonice. Međutim, kupci skloni prema pretkupovnom traženju informacija manje troše od ostalih kupaca. Analiza daje vrijedne implikacije za kreiranje maloprodajne strategije.

Ključne riječi

sklonost potrošača prema pretkupovnom traženju informacija; čimbenici izbora prodavaonice; cjenovna osjetljivost kupaca; izbor prodavaonice; rezultati kupnje; ponašanje potrošača

Hrčak ID:

38176

URI

https://hrcak.srce.hr/38176

Datum izdavanja:

15.9.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.769 *