Izvorni znanstveni članak
ANALIZA PONAŠANJA POTROŠAČA SKLONIH TRAŽENJU INFORMACIJA PRIJE KUPNJE PREHRAMBENIH PROIZVODA U HRVATSKOJ
Ivan-Damir Anić
Milivoj Marković
Rudolf Vouk
Sažetak
Svrha ovog rada je analizirati ponašanje potrošača koji su skloni pretkupovnom traženju informacija u kupnji prehrambenih proizvoda. Ciljevi istraživanja bili su identificirati prepoznatljiv oblik ponašanja ove grupe potrošača. Hipoteze su testirane s podacima koji su prikupljeni anketom, koja je provedeba u Hrvatskoj. Podaci su analizirani primjenom statističkih analiza - ANOVA, regresije i dvosmjerne tabulacije. Rezultati istraživanja su pokazali da cijenovna osjetljivost kupaca utječe na sklonost potrošača prema pretkupovnom traženju informacija. Cijena je najvažniji čimbenik kupnje za ove kupce, i stoga oni uglavnom izabiru za svoju kupnju diskontne i cash and carry prodavaonice. Međutim, kupci skloni prema pretkupovnom traženju informacija manje troše od ostalih kupaca. Analiza daje vrijedne implikacije za kreiranje maloprodajne strategije.
Ključne riječi
sklonost potrošača prema pretkupovnom traženju informacija; čimbenici izbora prodavaonice; cjenovna osjetljivost kupaca; izbor prodavaonice; rezultati kupnje; ponašanje potrošača
Hrčak ID:
38176
URI
Datum izdavanja:
15.9.2008.
Posjeta: 5.580 *