Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

AKTUALNO STANJE I PERSPEKTIVE BUDUĆEG RAZVOJA TRŽIŠTA EKOLOŠKE HRANE U HRVATSKOJ

Sandra Renko
Krešimir Bošnjak


Puni tekst: hrvatski pdf 228 Kb

str. 369-395

preuzimanja: 5.257

citiraj


Sažetak

U novije vrijeme turizam i poljoprivreda postali su važni kao gospodarske grane na kojima bi se morala zasnivati cjelokupna gospodarska strategija razvitka Republike Hrvatske. U okviru poljoprivrede posebno se ističe relativno nova djelatnost - ekološka poljoprivreda. Glavna je svrha rada ustanoviti koji su čimbenici uspješnosti plasmana ekološke hrane hrvatskih proizvođača. Primarni podaci prikupljeni su: kvalitativnim istraživanjem hrvatskih proizvođača ekoloških hrane istraživanjem navika kupnje ekološke hrane i poznavanja pojma ekološke hrane kod hrvatskih potrošača na uzorku od 183 ispitanika. Rezultati istraživanja značajni su, kako za proizvođače ekološke hrane, tako i za trgovce, i to zato što ukazuju na ključne elemente poboljšanja plasmana hrvatskih ekoloških proizvoda - povećavanje fizičke dostupnosti ekološke hrane prosječnom hrvatskom potrošaču i smanjivanje maloprodajne cijene ekološke hrane povećanjem proizvodnih kapaciteta i/ili njihovo udruživanje u krovnu organizaciju. Samo dovoljno veliki samostalni proizvođači ili krovna organizacija ekoloških proizvođača mogu jamčiti količine i kvalitetu potrebnu lancima supermarketa.

Ključne riječi

ekološka hrana; ekološka poljoprivreda; potrošač; Hrvatska

Hrčak ID:

40483

URI

https://hrcak.srce.hr/40483

Datum izdavanja:

31.8.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 8.535 *